• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,86
  • 11.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Internetilehekülje saab ilma kulutusteta raha teenima panna

1998. aastal teeniti Internetireklaami pealt 1,92 miljardit dollarit. Muutus võrreldes 1997. aastaga on 112%. Suur osa sellest on tulnud nn portaalidest ehk Internetiväravatest. Kuid ajad muutuvad, hiljutine Jupiter Communication'i uuring väidab, et üle 80% Interneti kasutajatest lõpetab pärast paari kuud Internetis portaalide kasutamise suures osas ära. Seoses sellega on tekkinud täiesti uus reklaami suund -- Affiliate Programs.
Affiliate tähendab küll otseselt tütarfirmat, aga Internetis on sellel natukene teine tähendus. Affiliate on WWW-lehekülje omanik, kes liitub mõne firma teenusega Internetis, pannes selle firma reklaambannerid ehk reklaamribad oma lehele. Kui nüüd mõni külastaja klikib sellel, saab lehe omanik tasu.
Affiliate'i ehk nn tütarfirma programmid saab jaotada kaheks:
1)pay per lead/sale -- makstakse selle eest, kui inimene on pärast bannerile klikkimist midagi ostnud (komisjonitasu on tavaliselt 5--60% müüdu hinnast), või selle eest, kui inimene on täitnud mõne tema kohta andmeid küsiva ankeedi või proovinud toodet (siis on komisjonitasu keskmiselt 1--3 USA dollarit). Suurimad, kelle teenuseid kasutavad paljud firmad, et oma tooteid või teenuseid müüa, on näiteks BeFree, Commission Junction, TeknoSurf AffiliateWave jt. Suurematel internetifirmadel on samuti oma programm välja töötatud, nagu näiteks Amazon, CDNow, Icom jt.
2)pay per click -- makstakse iga bannerile klikitud korra eest. Keskmine tasu on tavaliselt 10--20 USA senti. Tuntuimad firmad, kes seda teenimisvõimalust pakuvad, on ValueClick, eAds, Teknosurf jt. Pay per click programme pakuvad väga vähesed firmad ise, suur osa kasutab vahendajat, kelle kaudu nad ennast reklaamivad. Näiteks ValueClickiga liitudes näidatakse teie leheküljel üle 50 erineva reklaamija banneri.
Pay per click programmile sarnane on ka pay per impression -- seal makstakse bannerite näitamise eest. Tasu on 1--3 USA dollarit 1000 näitamise eest.
Loogiline on, et kui lehekülg on raamatutest, siis liitutakse nt Amazon.comiga, mis on maailma suurim Interneti raamatupood. Pay per click programmid on sobivad kodulehekülgedele, millel on erinev sisu ja külastajaskond. Samas eeldab pay per click suurt külastatavust, et tõsiselt teenida. Võttes arvesse, et keskmine klikkimiste sagedus on 2--5% näidatud reklaamidest ja ühe kliki eest makstakse 10 USA senti, siis 200 dollari teenimiseks kuus peab leheküljel olema üle 1500 külastaja päevas. Kui kodulehekülg on kindla suunitlusega, näiteks autodest, siis maksab reklaamida näiteks Autowebi, kes maksab iga infot küsiva külastaja eest 1--3 USA dollarit. Sellega teenib märkimisväärselt suurema summa.
Internetis, nagu ka muus kommertsmaailmas, leidub petiseid. Üks suuremaid, kes oma programmi pakub, on näiteks Cyberthrill.com. Paljud Eesti koduleheküljed on selle firma bannereid näitamas, lootes lihtsalt teenida. Kahjuks on see kõik pettus, lubatud rahakaardid jäävad tulemata.
Vältida tasuks ka erootiliste teemadega affiliate-programme, kus lubatakse kahtlaselt palju raha. Ka nende puhul võib lubatud tasust kergelt ilma jääda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele