• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 28.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-äri tähtsus ettevõtetele suureneb kiiresti

E-äri on ootamatult kiiresti muutunud üheks kõige olulisemaks äritegevust mõjutavaks faktoriks. Hiljuti Davosi seminaril läbiviidud küsitlusekohaselt arvab üle 60% maailma tippjuhtidest, et just e-äri mõjutab nende äritegevust tulevikus kõige enam.
See on küllaltki üllatav, pidades silmas, et interneti enda vanus on mitukümmend aastat ja ka World Wide Web pärineb 1990ndate algusest. Inimeste jaoks, kes on olnud arvuti- ja kommunikatsiooniäris, pole internetis ega e-äris midagi üllatavat ega uut.
Miks siis ikkagi arvatakse, et ilma e-ärita enamik ettevõtetest tulevikus hakkama ei saa? Teisiti öeldes, mis on need põhjused, mis muudavad e-äri nii oluliseks ja strateegiliseks? Kas tegemist on lihtsalt suure pettusega, mis on leidnud hea kõlapinna pikkade koorilaulu traditsioonidega riigis või on e-äril ka jumet. Jättes kõrvale tehnoloogilised arengud eelkõige side ja arvutitehnoloogia vallas, on 1990ndatel tarbijate käitumine kardinaalselt muutunud.
Nagu kõrvalolevalt jooniselt näha, on tarbijate mõjuvõimu suund muutunud. Kui veel 1990ndateni mõjutati rohkem tarbijaid, siis alates e-äri ja interneti võidukäigust on tarbijad võimu enda kätte haaramas. Esimene püramiid kujutab endast tüüpilist äritegevust, mis on ka tänapäeval paljuski domineeriv. Ettevõtted kasutavad brand'e, mis meedia ja müügikanalite kaudu tarbijateni paisatakse. Tarbijad on sellises skeemis tihti võrdsustatud kaupadega -- nad on passiivsed turuosalised.
Alates 1990ndatest on toimunud muutus tarbijate mõjuvõimus ja selle suunas. Nüüd valitsevad tarbijad. Paranenud infokanalid suurendavad toodete diferentseeritust ja tarbijate informeeritust. Seega on tooted ning ettevõtted nüüd tarbijate jaoks.
E-äri ega internet pole põhjustanud muutust tarbijate mõjuvõimus, vaid see on lihtsalt kiirendanud protsesse, mis juba olid ühiskonnas ja äritegevuses toimumas. Tänapäeva tarbijad tahavad ja, mis veel olulisem, on suutelised tegema täiesti iseseisvaid otsuseid. Enamik neist iseseisvatest otsustajatest kasutab interneti ja e-äri võimalusi. Seega peavad ettevõtted, kes soovivad saavutada edu ja ellu jääda, arvestama nende aktiivsete, informeeritute ja individualistlike tarbijatega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele