• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,05
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,05
  • 28.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vastame lugejate küsimustele

Tegelikult saab turundusplaani koostamine alguse firma äriplaanist. Äriplaane tehakse erinevates firmades erinevateks perioodideks.
Mõned firmad koostavad viie-kümne aasta peale nn long range plan?i (ehk siis pikaajalise plaani, mis sisaldab visioone ja prognoose) ja sellest lähtuvalt siis igal aastal järgnevaks aastaks äriplaani. Kõikide nende plaanide koostamisel on turundusel oluline roll, sest on ju turundusosakonna ülesanne prognoosida tarbija käitumist ja trende ning rahuldada tarbijate mitte eilseid, vaid üha enam homseid vajadusi.
Eelpool nimetatud plaanide koostamine ei tohiks olla ühe-kahe inimese ?peavalu?, vaid nad peaksid kaante vahele saama kogu juhtkonna ühise pingutusena. Siis on kõik ka saavutanud nn ühise kokkuleppe ja üritavad seatud eesmärke ühiselt saavutada. Vastasel juhul tekivadki firmas kommunikatsiooniprobleemid ehk pea ei tea, mida käed teevad ja vastupidi.
Seega peaksid üldised turunduslikud eesmärgid olema firma juhtkonnale teada ja kõigi poolt aktsepteeritud. See on hea platvorm integreerida firma allüksusi ka kampaaniate ettevalmistamisel.
Tegelikult integreerimine iseenesest pole ju uus asi, küsimus on eelkõige just selles, kuidas seda konkreetses firmas igapäevaselt ellu viiakse. Kas näiteks müügiosakond haaratakse kampaania ettevalmistamisprotsessi või esitatakse müügiosakonnale lihtsalt ülesanne teha seda ja teist (millest müügiosakonna töötajad tavaliselt eriti vaimustatud ei ole, kuna idee, mille elluviimist nad peavad teostama, tundub võõras, palju parem on ellu viia ideed, mille väljatöötamisel on aktiivselt osaletud). Ehk siis ? kõige tähtsam on see, kas firmas toimib meeskond või tegevust suunavad lihtsalt paar autokraati. See on aga juba organisatsioonikultuuri küsimus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele