Üks tunnustatumaid otseturunduse strateege maailmas Edward Nash mainib oma raamatus Direct Marketing: ?Olen näinud otsepostitusi, mis olid sõna otseses mõttes ajalehereklaam ümbrikus. See on sama mõttekas kui otsepostituskirja ettelugemine televisioonis.?
Eesti otseturunduse äärmiselt ebaühtlase taseme üks põhjus on see, et pahatihti ettevõtete turundusmeeskonnad ja ka reklaamiagentuurid ei ole süvenenud otseturunduse olemusse. Ekslikult samastatakse otseturundust otsepostitusega. Samahästi võiks öelda, et turundus on sama mis meedia.
Otsepostitus on otseturunduses laialdaselt kasutatav meediakanal. Otseturundus on aga marketingimeetodite süsteem, mille eesmärk on teenida ettevõttele kasumit, müües kaupu ja teenuseid efektiivse ning personaalse turundussuhtluse abil ettevõtte ning tema klientide või potentsiaalsete klientide vahel.
Otseturundus põhineb tarbijate kohta kogutud infol, mis võimaldab langetada faktidel, mitte kõhutundel põhinevaid turundusotsuseid. Otseturundus (nagu marketingitegevus üldiselt) eeldab mõõdetavate eesmärkide seadmist, planeerimist, loovat tegutsemist ning tulemuste mõõtmist.
Otsepostituse kasutamine ilma läbimõeldud otseturundusstrateegiata on enamasti raha raiskamine ja see põhjustab sageli pahameelt postituse saajates, kes ei mõista, mida neist tahetakse ning miks nende postkasti topitakse saadetisi, mis neile absoluutselt huvi ei paku.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.