Turunduses kasutatavad militaarse alatooniga terminid nagu näiteks ?strateegia?, ?taktikalised plaanid? ja ?turu hõivamine? viitavad selle tegevusala sarnasusele sõjapidamisega. Eks olegi turundus justkui sõda ? pidev võitlus territooriumi, avalikkuse tähelepanu, mõjuvõimu ja turuosa pärast.
Samas on teatud olukordades otstarbekas teha koostööd teiste turuosalistega, et oma turundustegevust tõhusamaks muuta. Üks selliseid valdkondi, kus võib kõne alla tulla isegi koostöö konkurentidega, on otseturundus.
Otseturunduskampaania efektiivsus sõltub suurel määral oskusest kasutada sihtturu kohta kättesaadavaid andmeid. Suurem sihtrühm võimaldab luua rohkem kontakte, saada rohkem tellimusi ning lõppkokkuvõttes suuremat kasumit.
Seega on otseturunduskampaania mõjukuse tõstmise üks võimalusi kasvatada kontaktide arvu, säilitades samal ajal andmete kvaliteedi.
Lihtne öelda, aga kuidas seda teha?
Kõige radikaalsem lahendus on teha konkurendiga koostööd, sest tema andmebaas vastab sama täpselt sihtturu kriteeriumitele kui teie andmebaas. See ei tähenda tingimata turundusandmebaaside vahetamist ja klientide andmete andmist rivaalile. Kuigi ka seda on näiteks Euroopa postimüügikataloogide väljaandjad edukalt praktiseerinud. Konkurendiga saab ühiselt korraldada samale sihtgrupile suunatud toodete kampaaniaid. Sellise tegevusega laiendab ettevõte oma pakkumise kõlapinda ka konkurendi andmebaasi arvel.
Kui ettevõte suurendab koostöös konkurendiga oma otseturunduskampaania sihtrühma kaks korda, kasvab tema toodete ostjate arv ka poole madalama reageerimismäära puhul sama palju kui ainult enda andmebaasi kasutades.
Konkurendiga vennalikult kulusid jagades väheneb maksumus ühe tellimuse kohta. Kampaania materjalide mahu kasvuga alanevad ka tootmiskulud.
Lisaks konkurentidele võib otseturunduskampaaniate läbiviimisel leida sobivaid liitlasi ka teistelt ärialadelt. Koostööd võib teha näiteks ajalehtede ja ajakirjade kirjastuste, telekommunikatsiooniettevõtete, finantsasutuste, ühiskondlike organisatsioonide ja klubidega.
Ühistegevuses tuleb kaaluda ja vähendada kõiki kaasneda võivaid riske. Samuti peab tagama, et ettevõtte klientide usaldust ei kasutataks kurjasti. Pakkumised peavad lähtuma kliendi vajadustest ja olema põhjendatud. Kui ohud on kõrvaldatud, võib ühistest turundusprojektidest palju kasu saada.
Seotud lood
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele