• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 10.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liida konkurendi kliendid enda omadega

Turunduses kasutatavad militaarse alatooniga terminid nagu näiteks ?strateegia?, ?taktikalised plaanid? ja ?turu hõivamine? viitavad selle tegevusala sarnasusele sõjapidamisega. Eks olegi turundus justkui sõda ? pidev võitlus territooriumi, avalikkuse tähelepanu, mõjuvõimu ja turuosa pärast.
Samas on teatud olukordades otstarbekas teha koostööd teiste turuosalistega, et oma turundustegevust tõhusamaks muuta. Üks selliseid valdkondi, kus võib kõne alla tulla isegi koostöö konkurentidega, on otseturundus.
Otseturunduskampaania efektiivsus sõltub suurel määral oskusest kasutada sihtturu kohta kättesaadavaid andmeid. Suurem sihtrühm võimaldab luua rohkem kontakte, saada rohkem tellimusi ning lõppkokkuvõttes suuremat kasumit.
Seega on otseturunduskampaania mõjukuse tõstmise üks võimalusi kasvatada kontaktide arvu, säilitades samal ajal andmete kvaliteedi.
Lihtne öelda, aga kuidas seda teha?
Kõige radikaalsem lahendus on teha konkurendiga koostööd, sest tema andmebaas vastab sama täpselt sihtturu kriteeriumitele kui teie andmebaas. See ei tähenda tingimata turundusandmebaaside vahetamist ja klientide andmete andmist rivaalile. Kuigi ka seda on näiteks Euroopa postimüügikataloogide väljaandjad edukalt praktiseerinud. Konkurendiga saab ühiselt korraldada samale sihtgrupile suunatud toodete kampaaniaid. Sellise tegevusega laiendab ettevõte oma pakkumise kõlapinda ka konkurendi andmebaasi arvel.
Kui ettevõte suurendab koostöös konkurendiga oma otseturunduskampaania sihtrühma kaks korda, kasvab tema toodete ostjate arv ka poole madalama reageerimismäära puhul sama palju kui ainult enda andmebaasi kasutades.
Konkurendiga vennalikult kulusid jagades väheneb maksumus ühe tellimuse kohta. Kampaania materjalide mahu kasvuga alanevad ka tootmiskulud.
Lisaks konkurentidele võib otseturunduskampaaniate läbiviimisel leida sobivaid liitlasi ka teistelt ärialadelt. Koostööd võib teha näiteks ajalehtede ja ajakirjade kirjastuste, telekommunikatsiooniettevõtete, finantsasutuste, ühiskondlike organisatsioonide ja klubidega.
Ühistegevuses tuleb kaaluda ja vähendada kõiki kaasneda võivaid riske. Samuti peab tagama, et ettevõtte klientide usaldust ei kasutataks kurjasti. Pakkumised peavad lähtuma kliendi vajadustest ja olema põhjendatud. Kui ohud on kõrvaldatud, võib ühistest turundusprojektidest palju kasu saada.
Vt. ka tabelit:Kampaania mõjukuse kasv koostöös konkurendiga

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele