Enamik autodele paigaldatavaid lisasoojendeid on autonoomse küttega ning maksavad oma keerukuse tõttu üle 10 000 krooni. Olemas on aga ka lihtsamaid ja odavamaid. Näiteks maksab äsja müügile jõudnud Sciroco odavam soojendussüsteem vaid 1905 krooni, kalleim 3885 krooni.
Selle lisasoojendi eripäraks on see, et ta ei tööta mitte autonoomse küttega, vaid saab oma soojusenergia mootori jahutusvedelikust ? nagu auto tavaline soojendusradiaator. Õigupoolest ongi nad olemuselt identsed. Mõlemast käib läbi jahutusvedelik, neil on ventilaator, mis radiaatori ribide vahelt sooja õhku puhub ja nupp, millega reguleerida ventilaatori pöördeid.
Eriti sobilik on selline süsteem väikekaubikutele. Kabiini ja kaubaruumi vahelisse seina tehakse auk ning süsteemist jääb näha vaid nägus paneel, millel on olemas isegi õhku suunavad ribid.
Seadmele saab paigaldada elektrilise tsirkulatsioonipumba. See võimaldab õhku soojendada ka pärast auto mootori seiskumist umbes 10 minutit. Seejärel jahutusvedelik jahtub. Sama süsteemi on võimalik kasutada palavatel suvekuudel ka lisaventilatsiooniseadmena.
Autor: ÄP
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.