Muna- ja linnufirma Talleggi möödunud aasta kasum oli 36 mln krooni, mis on 239% enam kui 1999. aastal (10,6 mln), teatas ettevõtte esindaja.
Talleggi käive jõudis eelmisel aastal 372 miljoni kroonini, mis on 23% enam kui 1999 aastal.
Broileriliha müük moodustas 70% kogumüügist ning kasvas eelmise aastaga võrreldes 17%. Broileriliha müügi suurenemist
Põhjustas sealiha kallinemine, hullu-lehmatõvega seotud segadused loomaliha ümber ning kogu maailmas valitsev trend linnuliha kui tervislikuma ning odavama lihaliigi tarbimise suurenemisele.
Tänu 2000 aasta algusest kehtestatud kaitsetollidele on vähenenud imporditud külmutatud linnuliha hinnaeelised, mistõttu tarbija eelistab üha enam kodumaise päritoluga jahutatud linnulihast tooteid.
Munade müük moodustas kogumüügist 18%. Munade müük rahalises arvestuses on kasvanud eelmise aastaga võrreldes 42%. Rolli on mänginud munade hinnatõus.
Talleggi kogulihamüügist ühe viiendiku moodustab eksport Lätti ja Leetu. Kui võrrelda eelmise aasta esimest ning viimast kvartalit on eksport kasvanud ligi 80%.
Tarbijate poolt nõutavate mahtude ning kvaliteedi saavutamiseks on Tallegg investeerinud viimase nelja aasta jooksul üle 137 miljoni krooni. 2001 aastal on plaanis investeerida üle 35 miljoni krooni eesmärgiga viia tootmine vastavusse euronõuetega.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.