Põhjused, miks erines autoregistri ja automüüjate uute sõiduautode 2000. aasta müügistatistika enam kui 2000 auto võrra, on endiselt selgusetu.
Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu esimees Jaak Uudla sõnul käis ta täna olukorda ARK-s selgitamas, kuid vastust küsimusele, kus viga peitub, ta ei saanud. 'Homme lubati hakata ARKs asjaga tõsiselt tegelema, mina ei suuda küll ühtegi loogilist seletust leida,' lausus Uudla, kes lisaks taotles andmeid ka tollist, et näha, kas eksitus pole saanud alguse ekspordi ja Eestisse müüdud autode segiajamisest.
Uudla sõnul on ebaloogiline, et autofirmad saaksid müügikoguseid nii palju suuremaks kirjutada. 'See tähendaks ligi sada autot firma kohta kui kõik valetaksid. See on täielik absurd. Täna olen sel teemal rääkinud väga paljude firmadega, kes kõik kinnitavad, et nad on oma andmed edastanud täpselt vastavalt tegelikule müügile,' lausus Uudla.
Temale teadaolevalt oli programmimuudatus ARKs möödunud aasta märtsis ja aasta alguse müüginumbrid ei sisaldanud 1999. aastal toodetud uusi autosid. Mõningaid erinevusi võib esineda üksikute autoklasside lõikes, näiteks lugesid osa autofirmasid pikap-tüüpi maasturid sõiduautoks, ARK aga veoautoks. Selliste autode osakaal on aga suhteliselt tühine.
Eesti autofirmade väitel müüsid nad mullu Eestisse 10 876 uut sõiduautot, ARK andmeil jõudis neist registrisse vaid 8 830 autot. Kumbki osapool ei ole seni oma eksitust tunnistanud.
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!