• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,42%5 857,2
  • DOW 30−0,47%42 343,29
  • Nasdaq −0,42%19 228,77
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,78
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,42%5 857,2
  • DOW 30−0,47%42 343,29
  • Nasdaq −0,42%19 228,77
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,78
  • 09.01.01, 16:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kadunud autode saatus endiselt selgusetu

Põhjused, miks erines autoregistri ja automüüjate uute sõiduautode 2000. aasta müügistatistika enam kui 2000 auto võrra, on endiselt selgusetu.
Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu esimees Jaak Uudla sõnul käis ta täna olukorda ARK-s selgitamas, kuid vastust küsimusele, kus viga peitub, ta ei saanud. 'Homme lubati hakata ARKs asjaga tõsiselt tegelema, mina ei suuda küll ühtegi loogilist seletust leida,' lausus Uudla, kes lisaks taotles andmeid ka tollist, et näha, kas eksitus pole saanud alguse ekspordi ja Eestisse müüdud autode segiajamisest.
Uudla sõnul on ebaloogiline, et autofirmad saaksid müügikoguseid nii palju suuremaks kirjutada. 'See tähendaks ligi sada autot firma kohta kui kõik valetaksid. See on täielik absurd. Täna olen sel teemal rääkinud väga paljude firmadega, kes kõik kinnitavad, et nad on oma andmed edastanud täpselt vastavalt tegelikule müügile,' lausus Uudla.
Temale teadaolevalt oli programmimuudatus ARKs möödunud aasta märtsis ja aasta alguse müüginumbrid ei sisaldanud 1999. aastal toodetud uusi autosid. Mõningaid erinevusi võib esineda üksikute autoklasside lõikes, näiteks lugesid osa autofirmasid pikap-tüüpi maasturid sõiduautoks, ARK aga veoautoks. Selliste autode osakaal on aga suhteliselt tühine.
Eesti autofirmade väitel müüsid nad mullu Eestisse 10 876 uut sõiduautot, ARK andmeil jõudis neist registrisse vaid 8 830 autot. Kumbki osapool ei ole seni oma eksitust tunnistanud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele