Lõuna-Eestis ei kasva uute autode müük mitte lihtsalt samm-sammult aga suisa lõvisammult. Kui 1999. aastal müüsid Tartu autofirmad 943, siis mullu tervelt 1 681 sõidukit. Läbimüük kasvas 78 protsenti, mis on kümme korda suurem Eesti majanduskasvust.
Tartuski tegi mullu ilma Peugeot. Tõsi küll, sõiduautode osas müüdi kõige enam Ladat, kuid tarbesõidukite osas polnud Peugeot?le vastast. Lõvisammudega rühkis müügitabelis ülespoole ka Volkswagen, mis aasta kokkuvõttes küll kolmandaks jäi, kuid viimased kuud järjest müügitabeli pika puuga ?kinni pani?. Kui nii edasi läheb, pole alanud aastal rahvaautole vastast.
Tõusvat joont Tartu turul näitab ka Opel, mida müüdi 109 sõidukit. Talle järgnevad omakorda kolm jaapanlast: Toyota, Honda ja Nissan.
Kui võrrelda müüki Lõuna-Eestis ja Eestis tervikuna, siis ega olulisi erinevusi ei ole. Peugeot ja Volkswagen kõikide sõidukite seas kaks liidrit nii või naa, küll aga ei ole Lada Eestis tervikuna nii kõva tegija, kui Lõuna-Eestis. Eks see on ka mõistetav, kuna Tartu salong avati juba kevadel, Tallinna oma aga alles sügisel. Eks uus aasta näita, kuhu tähelend Lada lõpuks viib.
Samuti on ?jaapanlased?, eesotsas Toyotaga, Eestis tervikuna kõrgemal kohal kui Lõuna-Eestis. Sellele vaatamata on turuliidrid kõikjal Eestis Jaapani autod, seda eeskätt markide rohkuse tõttu. Ainsa vahega, et kui teisel kohal Eestis on Saksa ja kolmandal Prantsuse autod, siis Lõuna-Eestis on olukord vastupidine.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.