• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 5000,2%5 893,5
  • DOW 300,03%42 559,06
  • Nasdaq 0,3%19 369,45
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,9
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 5000,2%5 893,5
  • DOW 300,03%42 559,06
  • Nasdaq 0,3%19 369,45
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,9
  • 12.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lõuna-Eesti automüük

Lõuna-Eestis ei kasva uute autode müük mitte lihtsalt samm-sammult aga suisa lõvisammult. Kui 1999. aastal müüsid Tartu autofirmad 943, siis mullu tervelt 1 681 sõidukit. Läbimüük kasvas 78 protsenti, mis on kümme korda suurem Eesti majanduskasvust.
Tartuski tegi mullu ilma Peugeot. Tõsi küll, sõiduautode osas müüdi kõige enam Ladat, kuid tarbesõidukite osas polnud Peugeot?le vastast. Lõvisammudega rühkis müügitabelis ülespoole ka Volkswagen, mis aasta kokkuvõttes küll kolmandaks jäi, kuid viimased kuud järjest müügitabeli pika puuga ?kinni pani?. Kui nii edasi läheb, pole alanud aastal rahvaautole vastast.
Tõusvat joont Tartu turul näitab ka Opel, mida müüdi 109 sõidukit. Talle järgnevad omakorda kolm jaapanlast: Toyota, Honda ja Nissan.
Kui võrrelda müüki Lõuna-Eestis ja Eestis tervikuna, siis ega olulisi erinevusi ei ole. Peugeot ja Volkswagen kõikide sõidukite seas kaks liidrit nii või naa, küll aga ei ole Lada Eestis tervikuna nii kõva tegija, kui Lõuna-Eestis. Eks see on ka mõistetav, kuna Tartu salong avati juba kevadel, Tallinna oma aga alles sügisel. Eks uus aasta näita, kuhu tähelend Lada lõpuks viib.
Samuti on ?jaapanlased?, eesotsas Toyotaga, Eestis tervikuna kõrgemal kohal kui Lõuna-Eestis. Sellele vaatamata on turuliidrid kõikjal Eestis Jaapani autod, seda eeskätt markide rohkuse tõttu. Ainsa vahega, et kui teisel kohal Eestis on Saksa ja kolmandal Prantsuse autod, siis Lõuna-Eestis on olukord vastupidine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:35
Vargused näitavad jätkuvalt kasvutrendi. Millised täiendavad meetmed aitavad tagada ärides turvalisust?
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele