Hoolimata otsusest lõpetada märtsist rongiliiklus Tartu ja Narva suunal, puudub riigil seni ülevaade Kagu-Eesti teede olukorrast ning seetõttu pole ka selge, kas seniseid rongiliine on võimalik asendada bussidega, kirjutab Postimees.
Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Aap Tänav ütles, et lähipäevil tutvuvad Kagu-Eesti teede olukorraga riigi ja maakondade esindajad. ?Pärast seda võib täpsemalt öelda, kui paljud teed vajavad remonti ja mis see maksma läheb,? lisas Tänav.
Võru teedevalitsuse juhataja Arno Huigi hinnangul vajab Võrumaal bussiliinide käivitamiseks remonti 36 kilomeetrit teid ning lisaks tuleb ehitada ligi kaks kilomeetrit uusi teid. ?Näiteks Vaabina jaama ei lähe üldse teid,? mainis Huik.
Valgamaal vajab sealse teedevalitsuse juhataja Tõnis Pleksepa väitel remonti 93 kilomeetri teid, ning ainuüksi nende hooldus nõuab vähemalt 17 miljonit krooni.
Tänav ütles, et seni pole selge, kas rongiliine asendama hakkavate bussiliinide operaatorite leidmiseks korraldatakse konkurss. ?Ka sellele küsimusele loodame vastuse saada lähiajal,? lisas ta. ?Asjaga on kiire, sest mida kauem lahendus venib, seda enam kulub rongiliiklusele raha.?
Lisaks võimalusele, et rongiliiklus jätkub veel mõnda aega, pole välistatud, et osal liinidel hakkavad bussid sõitma juba uuest nädalast. Seni pole riik Edelaraudteega esmaspäevani kehtivat lepingut uuendanud.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.