Märtsis võtab Via 3L üle omanikfirma ladude ca 90 töötajat ja hakkab opereerima 10% Eesti esmatarbekaupade turu mahust enda käes hoidvate hulgifirmade ladudes.
Lisaks ladude ühise operaatori alla koondamisele ühildab Via 3L esimeses etapis ka veod. Via 3L logistikadirektor Peep Piiber selgitab, et enamus kaubast on koondunud Tallinna ja liigub sealt ka Tartu. Jungentil, Kaupmehel ja Abestockil eraldi oleks kaupa enda jaotusautodega Tallinna ja Tartu vahel vedada kulukas. Seetõttu hakkavad Tallinna ja Tartu vahet kaupa vedama suured poolhaagised, kuhu on koondatud kõigi kolme firma kaup. Tartus laaditakse see ümber jaotusautodele ja veetakse laiali. Peale hulgifirmade kokkuhoiu võidab ka nende kliendiks olev kauplus, kelle juurde hakkab kolme auto asemel kaupa toome üks auto. Esialgu töötab ühiste vedude süsteem Tartu suunal, edaspidi ühildatakse veod Ida Virumaa ja Pärnu suunal. ?Meie eesmärk on, et kaupluse ustest ei jookseks sisse-välja müügimeeste parv. Et tellimused tuleksid kindlal päeval, kindlal ajal, ühtede dokumentidega,? ütleb Piiber
Eesmärgini jõudmiseks viiakse tänavu aasta juunis, Via 3L tegevuse käivitamise teises etapis, kõik kolm hulgifirmat ühisele tarkvaraplatvormile. Sellega tekib hulgifirmade klientidele ühine tellimiskeskus. Via 3Li juhatuse esimehe Ago Raudsepa kinnitusel on see oluline lisaväärtus klientidele, kuna lisaks ühest kohast tellimisele võimaldab see koondada ka esitatavaid arveid.
Kolmandas etapis loodetakse aasta lõpuks koondada ühte lattu ka praegu eraldi asuvad kolme hulgifirma laod.
Selver on kõigi kolme hulgifirma klient. Selveri ostudirektori Ain Taube sõnul võib alguses uue logistikafima töös esineda tõrkeid, kuid ta kinnitab, et ideoloogiliselt on logistikakeskus just see, mida Selver hulgimüüja kliendina vajab. Meie jaoks väheneb tellimispunktide arv, saame kaubaveod kontsentreerida ning arvelduste arv väheneb, ütleb Taube.
?Kõige suurem ebaõnn on, kui jäämegi teenindama ainult oma emafirmasid,? kirjeldab Raudsepp ettevõtmise võimalike riske. Kuigi ka kardetud juhus poleks eriti suur ebaõnnestumine, kuna VIA 3L saab igal juhul enda opereerida emafirmade ligi 800 miljoni kroonise kaubamahu. Ettevõtte eesmärk on aga hakata logistikateenust müüma ka teistele hulgimüügifirmadele ja tootjatele.
Üheks võimaluseks peab Raudsepp distributsiooni teenuse müümist. Kuna Jungentil on lepinguid kaubamärkidega, millede puhul on ta kohustatud teostama distributsiooni ja Jungentil on ca 3000 klienti, siis peab Via 3L saatma autod nagunii kõigi nende 3000 kliendi juurde. Järelikult saab Via 3L müüa distributsiooni teenust 3000 kliendile, mis on juba praegu äratanud Raudsepa kinnitusel suurt huvi. Väiksemad hulgifirmad ja tootjad on huvitatud ka ühisest arveldamisest. Kauplused kipuvad võlgu jääma partneritele, kellega on käive väike.
Kui aga kaupade jaotus koondada ühe firma alla, kes esitab ka ühise arve, siis muutub see arve piisavalt suureks, et kauplusel oleks oluline see õigeaegselt ära maksta.
Via 3Li omanikfirmade kogukäive ulatub üle miljardi krooni
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.