BMW on juba mõnda aega kaalunud võimalust ehitada mõnda Balti riiki koostehas, arvestades suurt potentsiaali Venemaa autoturul.
Eestit ei ole kandidaatriikide seast küll veel lõplikult välja jäetud, kuid hetkel on tõenäolisem tulevase tehase asukoht siiski Lätis, nentis AS United Motors müügidirektor Toomas Pärna.
Seni ei olnud Baieri mootoritehasel Balti filiaali rajamisega kiiret olnud, kuna Kaliningradi koostetehas töötas soodsa maksupoliitika laines täie võimsusega. Seal toodetud autosid luges Venemaa kodumaiseks toodanguks, millele ei kehtinud tollimaksud, samas ei kehtinud ka Kaliningradi oblastisse sisse veetavatele detailidele Venemaa impordimaksud.
Alanud aastast aga muutis Venemaa oma maksupoliitikat Kaliningradi oblasti suhtes ning nüüdsest tuleb maksta iga seal toodetult auto pealt 20protsendilist tolli- ja 10protsendilist aktsiisimaksu. Sama kehtib ka Kaliningradis toodetud Kiade kohta, mistõttu on üsna tõenäoline, et olukorra jätkudes sulgeb Kaliningradi autotehas oma uksed.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.