• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,98
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,98
  • 26.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üks oma leiutise registreerinuid, tallinlane Karla Kiirats on loonud kaheastmelise survetaktiga sisepõlemismootori. Kiirats jutustab, et kahjuks töötab mootor seni ainult paberi peal ja joonisfilmina Internetis, sest seni ei ole olnud keegi nõus seda ehedana katsetama.
Varem tööstussisseseade mehaanikuna töötanud Kiirats jutustab, et on saatnud leiutise kirjelduse ka tuntud autotehastesse nii Euroopas kui Jaapanis, kuid tehastest on viisakalt vastatud, et neil on oma mehaanikud, kes ise uuendusi välja töötavad. "Tartu Teaduspargi kaudu olen saanud nüüd ühenduse Ukraina sisepõlemismootorite instituudiga, kes ootavad leiutise venekeelset kirjeldust."
"Algul öeldi mulle patendiametis, et selline asi ei saa üldse ringi käia, aga et heal juhul sobiks see pumbaks? Tegin siis paberi peal täpse mudeli ja kirjelduse ning siis nõustus ka patendiamet mootorit leiutisena registreerima," räägib Kiirats.
Kiiratsi mootor on kirjelduse kohaselt senistest mootoritest oluliselt suurema kasuteguriga, väiksem, lihtsam, vajab väiksemat mürasummutit ja jahutussärki.
Samas patendiameti bülletäänis on naaberleheküljel teisegi Eesti leiutaja, Viktor Loktaevski sisepõlemismootori modifikatsioon, millele omanik ootab samuti tööstuslikke huvilisi. See mootor on omaniku kinnitusel samuti ökonoomsem ja võib töötada kõigil kütustel vesiniku ja tahkekütuseni välja.
Kiirats suhtub konkurendi leiutisse umbusuga.
Uudise vahendas Ervin Soon

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 12:32
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele