Täna kehtima hakkav liiklusseadus määrab nagu vanagi, et juht ei tohi joobeseisundis rooli taha istuda, kuid täpsustab joobe mõiste, kirjutab SL Õhtuleht.
Autojuhid, kes lootsid LE puudumisel rallida Tallinnast Pärnusse, peavad siiski pettuma. Seaduses endas on määratud, et asulais võib sõita 50, väljaspool 90 kilomeetrit tunnis ning kihutaja karistusest ei pääse.
Ka parkimiskord on võrdlemisi täpselt ette kirjutatud. Fooritulede järjestuse ja tähenduse ning liiklusmärgid määravad aga kõikvõimalikud rahvusvahelised konventsioonid, millega Eesti on ühinenud, niikuinii.
Uue seaduse järgi võib alkoholisisaldus juhi poolt puhutud liitris õhus olla 0,1 milligrammi. Veres on piir 0,2 promilli.
Kuid politseinikud kasutavad ka edaspidi alkomeetreid, mis ei ole kuigi täpsed. Kui joove ületas 0,5 promilli piiri, süttib mõõdikus punane tuli. Alla 0,5promillist joovet tähistab kollane ning kainet inimest roheline signaallamp.
Pole selge, kuidas sellise seadmega joobepiiri määrata. Ning lisaks on ilmnenud ajakirjanduse andmeil, et praegused alkomeetrid on seadmed, mida ei taadelda ega kontrollita.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.