• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 5000,46%5 908,93
  • DOW 300,22%42 638,26
  • Nasdaq 0,63%19 433,14
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,74
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 5000,46%5 908,93
  • DOW 300,22%42 638,26
  • Nasdaq 0,63%19 433,14
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,74
  • 05.02.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Seadus pooldab suuri firmasid

Kahe kütusetankla omanik Raivo Haapsal ja tema saatusekaaslased pole rahul riigikogu menetluses oleva energiaseaduse ja riigilõivuseaduse § 189 muutmise seadusega, mille kohaselt peab siseturul vedelkütuse müügiks turuluba taotleva ettevõtte osa- või aktsiakapital olema vähemalt 5 miljonit krooni.
?See nõue tähendaks väikefirmade väljasöömist ja maal elavate klientide olukorra halvendamist,? väitis OÜ Halpo üks omanikke Haapsal. ?Ometi pole väiketanklad süüdi nendes seaduserikkumistes, mis toimuvad suurtes ärides.?
OÜ Genex Oil osaniku Vahur Pruuli väitel on väikeettevõtjad ilmaasjata löögi alla pandud. ?Sahkerdamine hakkab pihta hulgimüüjast,? sõnas ta.
Ka Haljalas tegutseva ASi Gallon juhataja Ülle Raud kinnitas, et ei näe aktsia- või omakapitali suurendamise nõudeks mingit vajadust. ?Bensiinijaam ei pea maal olema ju nii uhke,? ütles ta. ?See lihtsalt tõstab müüdava kütuse hinda.?
Majandusministri esitatud argumendi, nagu poleks väikse aktsiakapitaliga kütuseettevõte võimeline vastutama ka materiaalselt tema poolt eksituse või mingil muul põhjusel tekitatud kahju eest, tõrjub Haapsal väitega, et paljude väikeettevõtete suhtes pole võimalik etteheiteid teha ei kliendil ega riigil.
?Ostan kütust kindlalt firmalt, tarbijakaitse on minu tanklat kontrollinud, maksud on makstud,? rääkis Haapsal, kelle sõnul kaotaks ainuüksi tema tanklate sulgemise korral töö kümme inimest. Ka looks seaduse jõustumine olukorra, kus juba väljakujunenud kütuseostu- või jaemüügipunktid kaovad ja tarbijatel tuleb oma harjumusi ümber kujundada.
Haapsali väitel oleks 5 miljoni nõude asemel mõistlikum 0,5 või 1 miljon. ?Viit miljonit pole mul aga kusagilt võtta,? kinnitas ta.
Praegu on Haapsali ja tema kolleegide tulevik veel lahtine, sest pärast 24. jaanuaril riigikogus toimunud seaduseelnõu esimest lugemist anti aega muudatusettepanekute tegemiseks. Kuna eelmine nädal polnud riigikogus töönädal, võib muudatusettepanekute läbivaatamine toimuda käesoleval nädalal.
Ka siis, kui eelnõu praegusel kujul vastu võetaks, ei pea ettevõtted kohe aktsiakapitali 5 miljoni kroonini tõstma. Üleminekuperioodiks on sätestatud aktsia- või omakapitali miinimumiks 3 miljonit krooni siseturul kauplevatele kütusemüüjatele ja 5 miljonit krooni importijatele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele