Uue laevaliinina reklaamib oma Tallinnasse sisenemist Bow Marine RO-RO Service. Tegelikult on see Bremerhavenisse paar kuud tagasi E.H. Harmsi nime all alustanud laevaliin. Euroopa agendi muutuse tõttu muutus ka Tallinnasse siseneva laevaliini nimi. Laevaliini Eestis opereeriva Express Shipping Service juht Viktor Ivanov ei soovinud kommenteerida, kui suurt turuosa laevaliin loodab saada Eesti-Saksamaa vahelises ro-ro laevaliikluses.
Amazoni laeva Argomann agenteeriv CF & S Agendid tegevdirektor Ants Ratas uue laevaliini edusse ei usu. ?Nad üritasid paar kuud tagasi ka Harmsi laevaliiniga, kuid see ei õnnestunud,? lausub Ratas.
Tema hinnangul jaguneb sadamas näha oleva kauba hulga järgi otsustades Eesti ja Saksamaa vahelise laevaliikluse turuosa umbes võrdselt ESCO ja Argomanni vahel. Ratase sõnul on praegused veohinnad juba niivõrd madalad, et uuel turule tulijal ei ole võimalik hindadega enam allapoole minna. Samuti ei ole kõrgete Tallinna Sadama sadamamaksude tõttu võimalik konkureerida läbi Peterburgi sadama mineva transiitkauba osas.
Ratase hinnangul on kõrgete sadamamaksude tõttu laevatransport kaotanud ka konkurentsis autovedudega Saksamaa transpordil. Ratase sõnul on laevaliini huvi olla hindadega konkurentsivõimeline 200-300 kilomeetri raadiuses sadamast. ?Aasta tagasi me seda suutsime. Nüüd enam ei suuda, kuna autovedu on 100 Saksa marga võrra odavam,? nendib Ratas.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.