• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,96
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,96
  • 09.02.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hansa Liising tahab Ego kaardi kasutajate arvu kahekordistada

?Laiemate ostuvõimaluste pakkumiseks tuleme igas kvartalis välja uue kaubagrupiga. Näiteks tarkvara ja aktsiad, aga ka teenused hamba- ja mudaravist reisideni,? lubas Hansa Liising Eesti väikefinantseerimise divisjoni direktor Annely Kauge.
Järelmaksu ja laiemalt tarbimislaenu trend on sel aastal selgelt tõususuunas, uskus Kauge. ?Seda soodustab majanduskeskkonna paranemine. Inimestel on tunne, et üldjoontes on neil kindlam sissetulek ja tulevikuväljavaade võrreldes eelmiste aastatega,? märkis Kauge. Hansa Liising ennustab järelmaksutoodete kasutamise kasvu mitte-eestlaste seas, uute klientide kiiremat lisandumist väljaspool Tallinna, aga ka konkurentsi kasvu tarbimistoodete osas.
Seni ongi Ego tulemused hiilanud eelkõige põhjusel, et taolist selget, lihtsalt mõistetavat ja muuseas 1,7 miljoni kroonise kampaaniaga käivitatud toodet konkurendid ei paku. Seda hoolimata asjaolust, et näiteks Ühispanga krediitkaart sisuliselt sisaldab Ego-kaarti.
Ühisliisingu müügidirektori Indrek Julge sõnul on kõigil Ühispanga krediitkaartidel makse ajatamise võimalus ning seetõttu ei peetud vajalikuks oma pangale konkurentsi pakkuva toote turule toomist. Sampo Liising on järelmaksukaardi turule toomist kaalunud, kuid otsust pole langetatud.
Seni riisubki kliente kokku Hansa. ?Jaanuari lõpuks oli Ego kaardi kliente 15 060, aasta lõpuks oleme prognoosinud, et järelmaksukaarte on kokku 30 000,? teatas Kauge. Optimismiks annab alust Emori sügisene uuring, mille kohaselt soovib 58% küsitletutest võtta 2001. aasta jooksul krediiti kuni 10 000 krooni, eelistatult liisingu või järelmaksuna ja peamiselt kodumasinate ning mööbli ostmiseks.
Ego projektijuhi Jüri Joosti sõnul laekub päevas keskmiselt 214 järelmaksukaardi taotlust, millest enamik esitatakse interneti teel. Keskmine limiit kaardi kohta on ligi 11 000 krooni ja keskmiselt on kasutatud 43% limiidist. ?Ego kaardi soetaja on seega konservatiivne,? tõdes Joost, vihjates üle jõu käiva tarbimisbuumi kartuste põhjendamatusele.
Hansa Liising ei oska veel öelda, kuid palju inimesi on järelmaksu tasumisega juba hätta jäänud. ?Ego kaart on turul olnud veel liiga vähe aega,? märkis Kauge ja lisas: ?Meie järelmaksuportfelli kahjusus oli 1999. aastal 5,1%, möödunud aastal aga 1,37%.? Tema sõnul on klientide maksekäitumine oluliselt paranenud ? klient ilmselt juba mõistab, et kui ta oma kohustusi ei täida, siis ta järgmisel korral järelmaksu ei saa.
Klientide lisandumise tempo siiski aeglustub. Kui möödunud detsembris anti välja 8700 Ego kaarti, siis jaanuari jooksul lisandus 4700 klienti. Samal ajal on jätkuvalt populaarne tavapärane järelmaks. Jaanuari lõpus oli sellise krediidivõimaluse kasutajaid 36 000, aasta esimese kuuga oli nende hulka lisandunud 3000 uut klienti.
Suuremaid kasvuvõimalusi näeb Hansa Liising mitte-eestlaste ning Tartu ja Pärnu elanike hulgas. Hetkel moodustab muukeelne elanikkond alla viiendiku Ego järelmaksu klientuurist. ?Soovime portfelli profiili viia vastavusse Eesti elanikkonnaga,? ütles Joost.
Sama ajal arendatakse edasi Ego kasutamisvõimalusi ja -mugavust, kiirendades kaardi kättesaamist ja tehinguid ning pakkudes lisaks teisi liisingutooteid.
?Kui eelmist aastat võib nimetada tuntuse saavutamise aastaks ning tehnoloogia osas toimus üleminek paberilt kaardile, siis sel aastal keskendume Ego kliendile lisaväärtuse loomisele,? lubas Kauge. Põhimõtteks on ?üks kaart ? erinevad võimalused? ning Kauge sõnul peaks Ego kaart hakkama üha enam ühendama endas erinevate kaupluste kliendikaardi funktsioone. Kliendile pakutakse lisasoodustusi Ego kauplustes, tehakse otsepakkumisi nii sihtrühmiti kui ka kliendi enda soovide algusel. ?Teeme sooduspakkumisi ka teiste Hansa Liising Eesti toodete osas, nagu näiteks auto- ja koduliising ning kindlustus,? lisas Kauge.
Möödunud aasta kujunes Hansa Liisingule väikefinantseerimise turul murranguliseks ? üle-eelmise aasta näitajaid ületati mitmekordselt. Kui näiteks uus müük ulatus ülemöödunud aastal 70,8 miljoni kroonini, siis möödunud aasta tulemuseks oli 314 miljonit krooni. 1999. aastal oli sõlmitud lepinguid 4096, eelmise aasta lõpuks 36 428.
Ego järelmaksukaardi käive oli detsembri lõpu seisuga 33,1 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele