Viimastel aastatel on tekkinud ja hakanud laiemalt levima uus elukutse ?infobroker?, eriti USAs ja Saksamaal. Infobroker?i jaoks on väga oluline info allikas internet, kuid ei saa alahinnata muu info tähtsust: raamatud, perioodika, CD-ROMid, ekspertarvamused jne.
Infobroker?id on väga erineva hariduse ja ettevalmistusega arvuti- ja infospetsialistid, kuid ka mitme teise eriala esindajad. On neid, kes on suutelised väga mitmes valdkonnas mingi taseme infot müüma, neid, kes kitsamal alal, kuid see eest tipp-tasemel infot müüma ja neid, kellel on välja arendatud oma ekspertide võrgustik.
Mida siis infobroker teeb? Näiteks: mineraalvee tootja tahab saada andmeid turu kohta, et võrrelda enda ja konkurentide seisu.
Infobroker esitab järgmised andmed: turu suurus ja areng, suuremate tarnijate käive, konkurentsi analüüs, reklaamikulud, müügistrateegiad, mineraalvee tarbimine inimese kohta, mittealkohoolsete jookide tarbimine inimese kohta, nõudluse prognoos, trendid, pakendi korduvkasutuse võimalused, keskkonnanõuded jne.
Tehnoloogiate kiire areng on suurendanud nõudlust mitmekülgse koolitusega infobroker?ite järele, kes on suutelised kiiresti informatsiooni vahendama. Eriala õppimise võimalused on seni Euroopas väga piiratud. Euroopa Komisjon on nüüd finantseerinud Leonardo da Vinci programmi projekti ?INFOBROKER?, mille esitas Saksamaa, partneriteks on Island, Kreeka, Bulgaaria, Rumeenia ja Eesti.
Autor: Epp Veski
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.