• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 5000,46%5 908,93
  • DOW 300,22%42 638,26
  • Nasdaq 0,63%19 433,14
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,74
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 5000,46%5 908,93
  • DOW 300,22%42 638,26
  • Nasdaq 0,63%19 433,14
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,74
  • 22.02.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurendiga objektiivselt võrdlev reklaam on lubatud

Ehkki võrdlev reklaam oli reklaamiseaduse kohaselt üldsõnaliselt lubatud ka varem, sätestab veebruaris vastu võetud seadusemuudatus reklaamifirmade rõõmuks, et nii konkurente kui ka nende pakutavaid tooteid võib kohtuasju kartmata reklaamis objektiivselt võrrelda. Riigi tarbijakaitseameti jurist ja reklaaminõukoja sekretär Urmas Ehasoo ütles, et konkurentidega enda võrdlemine on lubatud, kui see pole pahatahtlik.
?Seadusemuudatus täpsustab, millal võib võrrelda,? lausus jurist. Ehasoo sõnul võib uuendus muuta reklaamide tootmise vabamaks. Ehasoo ütles, et ta ei näe probleemi, kui näiteks Hesburger kasutaks oma juustuburgeri reklaamis McDonald?si juustuburgerit. ?Kui hinnad on tõendatud, siis see ei ole halvustav võrdlus,? lisas ta.
Reklaamiagentuuri Zavod tegevjuht ja Eesti Reklaamiagentuuride Liidu president Marek Reinaas tunnistas, et kui enne mõtlesid reklaamifirmad, mida tohib teha, mida mitte, siis uus seadusemuudatus seletab selle lahti.
?Võrdlev reklaam oli ka enne lubatud, kuid nüüd saavad ka vähem haritud reklaamitegijad sellest paremini aru,? ütles Reinaas. ?Elu on meil nüüd natuke kergem,? hindas Reinaas võrdlevat reklaami täpsustavaid sätteid.
Marek Reinaasi hinnangul ei näe ta probleemi, kui näiteks Prisma kauplustekett võrdleb Maksimarketis müüdavate toodete hindasid enda omadega. ?Ainult asjad peavad olema totaalselt identsed,? ütles ta.
Reinaas lisas, et enda ja konkurentide hindade võrdlemine võib lõpuks viia soovimatu hinnasõjani, mistõttu reklaamifirmad suhtuvad sellesse ettevaatlikult.
Eesti Statoili peadirektor Epp Kiviaed ütles, et mistahes firma reklaam ja turunduskampaania peaks põhinema oma imagol. ?Pikemas perspektiivis on firmale kasulikum mitte ennast võrrelda konkurendiga,? leidis Kiviaed.
Tema sõnul on odavat kaupa võimalik müüa ka ilma kallimaid kaupu müüvale konkurendile viitamata. ?Näiteks Säästumarket on tugev kaubamärk, ilma et nad oleks pidanud ennast võrdlema Maksimarketi või Selveriga,? lisas Kiviaed.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 12:32
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele