Kui seni on saeveskite palgipuuduse leevendamiseks Venemaalt sisse ostetud ümarpalk saabunud Eestisse raudteed pidi, siis eile õhtul saabus Kunda sadamasse esimene laev Venemaalt imporditud palkidega.
Peterburist saabunud kaubalaeva pardal on ligi 3000 tihumeetrit kvaliteetset männipalki Võrumaal asuva saeveski ASi Toftan tarbeks. Täna õhtupoolikul asub Kunda sadam palke lossima ehk maha laadima.
'Tänase seisuga on tõenäoliselt laevaga palki transportida kallim kui raudteed pidi,' nentis Toftanit ümarpalgiga varustava ASi Mets Puu logistikajuht Argo Larm. 'Samas kaasneb iga vaguniga sama palju bürokraatiat kui ühe laevaga.' Larmi sõnul on Vene raudtee vaikselt kogu aeg tariife tõstnud.
Kunda sadama direktori Aleksander Nikolajevi kinnitusel lossivad nad esimesed palgikoormaga saabuvad laevad poole hinnaga. 'Tahame saada lossimiskogemust,' rääkis Nikolajev. 'Seni on Eesti sadamad laevadele palke vaid laadinud.'
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.