Trigon Capital sattus rumalasse olukorda, sest sõlmis nõustamislepingu rahvusvaheliselt tunnustatud korporatsiooniga CSX, kuid tegelikkuses võttis koostööpartneri üle RailEstonia, kelle üks liige osutus rahvusvaheliselt tagaotsitavaks petturiks Massei-Angottiks, ütles eile Helenius.
Trigon Capital nõustab RailEstoniat endiselt CSXi lepingu alusel, lootes saada kokkulepitud tasu kätte vaatamata üürivõlale, selgitas Helenius. ?Pean RailEstonia juhti John Orrisoni aumeheks, sest ta on skaudijuht,? lausus ta.
Heleniuse sõnul tekkis Orrisoni projektis esimene suurem tõrge mullu sügisel, kui CSX Corporation teatas loobumisest Eesti Raudtee erastamisest. Orrison teatas seejärel, et suudab tänu oma sidemetele leida uue arvestatava investori Ameerika raudteekompaniide seast.
?Orrison näis mehena, kes teab, mida räägib,? tõdes Helenius. ?Asusime projekti kallale 60?80protsendilise õnnestumise tõenäosusega.?
RailEstonia projektiga seotuid häiris kõige enam investeerijateks kutsutavate raudteekompaniide nimede lekkimine ajakirjandusse, mis raskendas läbirääkimisi.
Eesti Raudtee erastaja leidmine on piisavalt raske Venemaa poliitilise riski tõttu, selgitas Helenius. Raudtee Erastamise Rahva ASi hagi RailEstonia võitjaks kuulutanud erastamisagentuuri otsuse vaidlustamiseks andis aga projektile surmahoobi.
Helenius kinnitas, et Trigon oli kaasatud RailEstonia projekti hindamaks Eesti Raudtee läbilaskevõimet ja finantsilist tagamaad ning ei osalenud otsuste langetamisel.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.