Sajaprotsendiliselt riigile kuuluva AS Eesti Raudtee erastamistehing on tänaseks jõudnud seisu, kus üksnes ime võib päästa Mart Laari valitsuse viimase kahe aasta suurimast majandusfiaskost, kirjutab Postimees tänases juhtkirjas.
Tagaotsitava kurjategija osalemine Eesti suure riigifirma erastamisel heidab meile maailma silmis piinlikku varju ka juhul, kui Rail Estonia nüüd lavalt lahkub. Tegemist on pretsedendiga, kuna Eesti Telekomi ega Eesti Merelaevanduse erastamistehingust midagi võrreldavat mäletada ei ole.
Ka siis käisid avalikkuses ja konkureerivate rühmituste vahel tulised vaidlused, kuid kriminaalse maksupetturi osalemist erastamises ei osanud oodata isegi tehingute suurimad vastased.
Valitsusel ja laiemalt võimukoalitsioonil, kes kontrollib enamuse kaudu ka erastamisagentuuri nõukogu, lasub nüüd kaks ülesannet. Esiteks tuleb müügitehing tagasi rajale saada. Riigiraudtee väärib hea mainega uusi enamusomanikke.
Teiseks tuleks üle vaadata suhted konkursil valitud nõustajafirmaga GIBB Ltd, kellele makstud 40 miljonit krooni pole seni taganud Eesti Raudtee erastamise häireteta kulgemist. Hea rahvusvaheline äritava nõuaks GIBBilt soliidse firma puhul ka sealpoolset algatust vähemalt osa raha tagastamiseks, sest nõustaja pole suutnud oma teenust kokkulepitud tasemel hoida.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.