Paljudel erastamisagentuuri nõukogu liikmetel puudus veel eile õhtul kindel seisukoht, kas nõustuda Edelaraudteed erastava GB Railwaysi taotlusega pikendada aktsiakapitali laiendamise tähtaega mai lõpuni, kirjutab Postimees.
Postimehega eile vestelnud nõukogu liikmetest väljendasid täit kindlust taotlusega nõustumise suhtes isamaaliitlane Aimar Altosaar, teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ning rahandusminister Siim Kallas.
Kallase kinnitusel tuleb nõustuda väitega, et Edelaraudtee erastamise seis on praegu nukker, sest algusest peale on olnud selge, et tegemist pole kuigi atraktiivse firmaga ning selle müük tuleb raske.
«Varem riigile kuulunud Edelaraudtee näol on kogu aeg tegemist olnud poliitilise küsimusega. Kui me nüüd aktsiakapitali laiendamise tähtaega ei pikenda, seisame silmitsi probleemiga, kus erastamine jääb tõenäoliselt pooleli ja ettevõte jääb riigile,» rääkis Kallas.
Toivo Jürgensoni sõnul on GB Railways näidanud jätkuvalt üles huvi Edelaraudtee ostuks ning kuna praeguseks on üles kerkinud mitu lahendamist vajavat probleemi, siis oleks põhimõtteliselt õige tähtaega pikendada.
Oma koalitsioonikaaslastega ei ole aga ühel nõul nõukokku kuuluv riigikogu reformierakondlasest liige Ignar Fjuk, kelle arvates on selge, et GB Railwaysi näol ei ole tegemist Edelaraudteele õigete erastajatega. ?Nende viimaste aastate majandustulemusi vaadates on väga küsitav, kas nad suudavad täita kõiki neile pandud kohustusi, sest laenu saamisega on neil kuuldavasti raskusi.?
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!