• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,93
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,93
  • 02.03.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ralliauto kaif tavaauto hinnaga

Peaaegu üheaegselt uue nelikveoliste väike-keskautode ainuvalitseja Subaru Impreza WRX turuletulekuga ilmus Eesti teedele märksa tagasihoidlikuma välimusega sama klassi nelikveoline auto Seat Leon Turbo. Viimane ei ole kaugeltki nii maskuliinse välimusega kui Subaru ning ka hobuseid kapoti all 30 võrra vähem, kuid üks on selge: ligi 200 000 krooni odavam hind ja 180 hj nelikvedu annab mõtlemisainet paljudele kiirusenautijatele.
?Seatiga sõit oli meeldiv üllatus. Auto juhtimine on kerge ja sportlik moment kannatab täiesti võrdlust Imprezaga. Seatiga saab rallisõidu tunde odavamalt mida seni autosalongist võtta on olnud. Kui stabiilsuskontroll ESP välja lülitada ja ABS kaitse välja võtta, võib Leon jäärajal Imprezale vabalt vastu minna,? tunnistas mõlemat autot katsetanud Järva meister jäärajasõidus Lembit Nõlvak.
Et Leon tõepoolest Imprezale konkurentsi pakub, näitab Nõlvaku sõnul kasvõi see, et uue Impreza hind tõusis eelmise mudeliga võrreldes oluliselt, olles Seat Leonist enam kui 150 000 krooni kallim. Impreza WRX mudeliuuenduse käigus tehtud parandustele lisaks leiab Nõlvak, et ka vanale mudelile on jäänud mõningaid eeliseid. ?Kui 1997. aasta mudelil lasta pöördeid koguda kuni 3000 pöördeni minutis, saabub maksimumvõimsus plahvatuslikult. Kiirendusest tulenev fiiling on suur ja see ongi peamine. 2001. aasta mudelil saabub maksimumvõimsus aga sujuvalt koos pöörete kasvuga. Madalatel pööretel on mootor veidi nõrgavõitu,? selgitab Nõlvak. Tema sõnul on tehnilistes andmetes antud kiirendus 0?100 km/h 6,2 sekundiga võimalik vaid mootori pöörete hoidmisega maksimumi lähedal. Sellistes tingimustes on autod vaat et võrdsed ja määrab kohalt võtt ehk sidur. Uuel Imprezal on sidur muutunud töökindlamaks, samas on auto muutunud ka 110 kg võrra raskemaks. ?Just jäärajasõidus on kerge kaal väga oluline ja siin on Subaru Seatist selgelt üle ja uus Impreza omakorda kipub vanale alla jääma,? lausub Nõlvak.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 12:32
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele