• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,98
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%113,98
  • 05.03.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transiidiäri languses

Tallinna Sadam töötles veebruaris 1,5 miljonit tonni transiitkaupu, mis on ligi 16 protsenti vähem kui jaanuaris, ütles sadama turundusdirektor Erik Sakkov.
Samal ajal ületas eelmise aasta transiidiveoste maht ligi 8 protsendiga 1999. aasta tulemused, lausus Sakkov.
Vedellasti ehk naftatoodete töötlemine langes veebruaris 1,2 miljoni tonnini võrreldes 1,5 miljoni tonniga jaanuaris. Kuid vedellasti töötlemine suurenes 14,5 miljonilt tonnilt 1999. aastal 17,8 miljonile tonnile eelmisel aastal, mis on ligi 19 protsenti rohkem.
Venemaa asus eelmisel aastal administratiivsete vahenditega kaubavoogusid oma sadamatesse suunama. Kuid tõenäoliselt võib märtsikuus oodata uut veosemahtude kasvu, sest tootmisvõimsuste nappuse tõttu tekkisid Venemaa sadamates ummikud. Peterburi sadamas on Sakkovi sõnul mõne kaubagrupi ummikud alates novembrist lahti arutamata. ?Venemaa on äriparterina etteaimamatu,? selgitas Sakkov. ?Eesti transiidiäri edu peitubki oskuses sellistes tingimustes kasu lõigata.?
Transiidiäri osa Eesti sisemajanduse kogutoodangus pole Pakterminali juhatuse esimehe Raivo Vare sõnul võimalik täpselt määrata, nagu ka osatähtsust SKT väheses kasvus, sest valitsus likvideeris sellel eesmärgil asutatud transiidi arendamise sihtasutuse.
Eesti suurim naftatransiidifirma Pakterminal töötles jaanuarikuus ligi 718 000 tonni naftasaadusi, mis on 55 000 tonni mullusest vähem, ütles Vare. Pakterminali kaubaveomaht oli 2000. aastal 8,52 miljonit tonni, mis on üle 500 000 tonni rohkem kui 1999. aastal.
Venemaa on siseturu kütteperioodiks masuudiga üle ujutanud, kuid peab maksujõuliste klientide vähesuses lähiajal transiiti suurendama.
Eelmise aasta esimesel poolel saavutatud kaubaveomahud lähenesid Eesti Raudtee, Tallinna Sadama, reederite ja Pakterminali maksimaalvõimsustele.
Majanduskasvu oodatust kesise tulemuse kandmine transiidiäri arvele oleks ebaõiglane, sest vedude maht tervikuna eelmisel aastal kasvas, ütles 1999. aasta parimaks ettevõtteks tunnistatud Estonian Oil Service?i juhatuse liige Sten Amer. ?Varasematel aastatel on aasta algus olnud transiidiäris rahulikum, kuid pärast kütteperioodi lõppu märtsis ootame Venemaa transiidi elavnemist,? lisas Amer.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele