Iga ettevõtte või organisatsiooni elus on aegajalt sündmusi, millest avalikkus teada tahab. Ka institutsiooni huvides on teavitada avalikkust oma tegemistest, sest nii saab mõjutada avalikku arvamust endale soodsas suunas.
Lihtsaim viis avalikkusega suhelda on kasutada massimeedia võimalusi. Ajakirjanikega efektiivse koostöö eelduseks on nende töö spetsiifika ja motivatsiooni tundmine.
Tark oleks alati meeles pidada, et ajakirjanik on sõltumatu. Ärge üritage avaldada talle survet millestki kirjutama või takistada kajastamast tema arvates huvitavat teemat.
Lõplik otsus teema lugejatele huvipakkuvuse osas jääb väljaande toimetusele. Samas on vägagi võimalik, et kui nõuate liiga tungivalt mõnest delikaatsest asjast vaikimist, saate lugeda loole lisaks ka oma vastuseisust asja avaldamisele.
Ajakirjanikku ei maksa üritada ära osta. Tundke rahulolu, kui teie finantseeritud üritusel hunniku kalleid suupisteid kinni pistnud ja käekella kingiks saanud ajakirjanik teie ettevõttest hiljem neutraalses toonis kirjutab ? on lootust, et selline ajakirjanik jääb põhimõtetele truuks ka siis, kui teie konkurent ta soojale maale oma toote esitlusele lennutab.
Peale isikliku karisma on veel vaid üks aktsepteeritud viis ajakirjanike motiveerimiseks. Firma logoga suveniiridest ja kulinaarsetest viguritest märksa enam maitseb ajakirjanikele nende tegelik toit ? informatsioon.
Olles operatiivne ja kättesaadav adekvaatse teabe allikas, on teil võimalik saavutada ajakirjanikega parim usalduslik kontakt.
Ajakirjanik teeb informatsiooni hankides oma tööd ning heade suhete loomiseks ja hoidmiseks on teile kasulik teda abistada. Mida rohkem aitate ajakirjanikul mõista teda huvitavaid küsimusi, seda enam ta teid kui infoallikat hoiab. See ei tähenda siiski, et olete korraga väljaspool kriitikat. Kindlasti aga üritab ajakirjanik eetiliste piiride raames käituda nii, et oma ?toitjat? mitte kaotada.
Oletame, et otsustasite avalikkuse teavitamiseks kutsuda kokku pressikonverentsi, investeerisite raha ja saatsite laiali kaunilt kujundatud kutsed. Kõrge külaline saabus helikopteriga juba kümne minuti eest, aga saal on pressitühi.
Enne kui panete neile mugavatele, teema tähtsust mittetaipavatele puudujatele koleda diagnoosi, mõelge, kas te ise valmistasite kõik targalt ette. Võib-olla oli planeeritud samale ajale (või vahetult enne) teemalt konkureeriv üritus, kutsed läksid asjast mittehuvitatud isikutele, ürituse koht ei olnud tõmbav ega kergesti leitav või ei tutvustatud kutsel teemat ja esinejaid huvi äratamiseks piisavalt palju.
Kui ajakirjanikud tulid kohale, on teil muidugi lootust, et teemat ka kajastatakse. Võib siiski juhtuda, et saabunud ajakirjanikud nihelevad kuulamise asemel, sorivad vanades paberites, intervjueerimise asemel lobisetakse omavahel või lahkutakse kiirustades sootuks. Sellises olukorras on tõenäoliselt viga selles, et unustasite kohvi kõrvale serveerida uudisväärtusliku sõnumi. Kui firmal ei olnud tegelikult avalikkusele midagi öelda, ega siis ajakirjanikki seda välja mõtlema pea.
Vahel tõesti ei saa ajakirjanik teie teemast aru ning faktidesse pudeneb vigu.
Tuleb arvesse võtta, et enamus ajakirjanikke on nö laiaprofiilsed ega suuda olla täiuslikud igal alal. Ärge piinake neid liialt spetsiifiliste detailidega ning keerulisemad nimed, terminid, faktid ja numbrid pistke neile paberil pihku. Isegi õigustatud pahameele väljanäitamine ajakirjaniku aadressil ei anna teile tegelikult midagi positiivset.
Samuti ei maksa täielikult ignoreerida kontakteerunud ajakirjanikku, kes on teile mingil isiklikul põhjusel vastuvõetamatu. Sel juhul võtke ühendust vastava väljaande toimetusega ning andke delikaatselt mõista, et olete meeleldi nõus kellegi teisega lehele huvipakkunud teemal rääkima.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.