Extended warranty ehk laiendatud garantii on Marsh & McLennan Eesti tegevjuhi Kristo Ristikivi sõnul veebruari lõpuni kasutusel testteenuse, seejärel tavalise lisateenusena. See annab mobiiliomanikule võimaluse saada lisakaitset tehnilise rikke, varguse ja õnnetusjuhtumi puhul. 24 tunni kuni kahe ööpäeva jooksul saab teenuse kasutaja Eestis oma käsutusse uue mobiiltelefoni või asendustelefoni ? olenevalt sellest, kas vana aparaat varastati või ilmnesid tehnilised rikked.
EMT tootejuht Merle Tambur selgitab, et kuumakseline lisateenus on mõeldud eelkõige turvalisust hindavale liikuva tööviisiga inimesele, kellele mobiiltelefoni pidev kasutamine on eluliselt ja äriliselt hädavajalik. Lisaks äriinimesele ja spetsialistidele sobib teenus ka eksklusiivse mobiili omanikule. Analoogseid teenuseid pakutakse kõikides arenenud riikides, n-ö postsovjetliku bloki riikidest on EMT teenus esmakordne.
Teenus maksab 59 krooni kuus, olenemata telefoni soetus- või turuväärtusest. Juuni lõpuni kestva Pro Mobile sissetöötamiskampaania raames on kuumaks alandatud 40 kroonini. Teenuse aktiveerimiseks on kliendil vaja pöörduda EMTsse või volitatud müügiesindusse. Kohapeal täidetakse vastav lepingulisa. Merle Tamburi sõnul ei tasu unustada, et tegemist on tasulise lisateenusega, mille toimimine katkeb nagu kõik muudki lisateenused juhul, kui klient ei tasu õigeaegselt oma kuumaksu.
Mobiiltelefoni varguse korral helistab Pro Mobile teenuse klient EMT infotelefonile ja teatab kahjujuhtumist ning palub varastatud SIM kaardi blokeerida. EMT suunab sama kõne edasi Marsch & McLennan Eesti kahjukäsitlejatele, kes kontrollivad ka oma andmebaasidest kliendi staatust ja saadavad talle kahjuavalduse blanketi. Peale telefonikõne täidab klient kahjuavalduse, võtab sellele politseist templi ja saadab avalduse nt faksiga kahjukäsitlejale. Juhtumit hakatakse menetlema ja klient jääb ootama. Hiljemalt järgmiseks tööpäevaks antakse kliendile teada otsusest kahju hüvitada või mitte. Keeldumise korral võib EMT ise kliendile kahju korvata. Kui aga otsus on positiivne, lepitakse kokku kliendi kohtumine kulleriga, kes võtab ASi Esmofon logistikasüsteemist uue mobiiltelefoni ja avatud SIM kaardi, mis on juba eelnevalt kliendile vormistatud. Nii saabki Pro Mobile kasutaja Tallinnas 24 tunni jooksul ja mujal Eestis kuni 48 tunni jooksul omale uue telefoni. Omavastutussumma 300 krooni lisandub kliendile EMT järgmise kuu arvele, või tuleb tasuda Marsh & McLennani arve alusel.
Tartumaa firma Terminator OÜ juhatuse esimees Margus Mõtus põhjendas Pro Mobile teenuse hankimist eelkõige tööga. ?Liigun pidevalt ja räägin väga palju telefoniga,? selgitas Mõtus. ?Lisaks kallile telefonile võin kaotada veel rohkem, kui varguse või õnnetuse tagajärjel veniks uue aparaadi hankimine.? Mõtus peab ennast turvalisust hindavaks ja kindlustab kõikvõimalikke asju. Lisaks poegarantiile ja Pro Mobile teenusele on Mõtus pidanud vajalikuks ka SIM kaardist varukoopia teha, et tuhatkond vajalikku numbrit kindlasti alles oleks.
Laiendatud garantii pakub kliendile üht võimalust riske maandada. Kas teenus muutub edukaks või mitte, jääb veel lahtiseks. Ärimees ja eksklusiivse telefoniga eraklient võtab selle tõenäoliselt vastu. Väheusutav, et seda teenust hakkavad hindama tarbijad, kellel on 1000?3000 krooni maksvad telefonid.
Kui vaatame firmat, kus on 20 töötajat ja neil kõigil on tööandja antud umbes 2500 krooni maksvad mobiiltelefonid, muutub küsitavaks, kas on mõttekas tasuda 20×59 kr kuus. Lisaks kuumaksule peab klient tasuma varguse puhul ka omavastutuse osa, mis on 300 kr. Teeb ju Pro Mobile kuumaks juba kahe-kolme kuuga uue telefoni hinna ja kui tihti inimene ikka satub varguse või röövimise ohvriks. Kindlustusteenus ei kata kahju, kui te unustasite oma telefon kuhugi või kui see lihtsalt libises taskust välja.
Teenus on nüüd kõigile kättesaadav, küsitav on vaid tema hind ? äkki peaks see sõltuma ka mobiiltelefoni maksumusest, nagu autodel kaskokindlustus.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.