Hübriidratas, mille ostmist jalgrattakaupmehed peavad tõusvaks trendiks, hakkab tagaplaanile tõrjuma Eesti jalgrattaostja eelmise kümnendi hullust, mägiratast.
Ostjad saavad pikkamisi aru, et maanteel ja isegi metsateel on mägiratta asemel parem sõita hübriidrattaga, millel on mägiratta välimus, kuid sootuks suuremad rattad ja siledama mustriga rehvid.
Samas võib tööle ja kauplusesse sõitja hoopis enam vajada tänavaratast, mägirattafanaatik jääda aga kindlaks oma senisele eelistusele ja armastusele.
Seega tasub poodi minnes stampmõtetest vabaneda ja endalt selgelt ning konkreetselt küsida: kas, kus ja kellega ma sõita tahan ja kas mulle on tähtsam otstarbekus või see, mida mõtleb naaber, kes mäest laskumiseks mõeldud amortisaatoritega rattaga maanteel higistab.
Hübriidratas katab tänava- ja mägirattaga võrreldes kõige suurema osa sportliku inimese vajadustest. Selle 21 või 24 käiguga rattaga saab edukalt sõita nii maanteel, metsa vahel kui ka väiksemates mägedes. Kui rattale lisada pakiraam ja tuled, on tegemist ideaalse matkarattaga. Rahvusvahelistel mägirattavõistlustel hübriidrattaga siiski osaleda ei lubata ? ratta suurem läbimõõt annab konkurentide ees eelise.
hinnad algavad 3500 kroonist, lõpevad aga mitmekümne tuhande krooniga.
Algselt spordivahendiks mõeldud, 1970. aastate keskpaigas turule tulnud mägijalgratas sobib eelkõige sportliku eluviisiga inimesele, kes turnib rattaga mägedes, sõidab mööda kiviseid või rohkete puujuurtega metsateid. Mägiratta rataste diameeter on 26 tolli ehk 2 tolli väiksem kui tänava- ja hübriidratastel, rehvid on laiad ja tugeva mustriga. Vastupidaval, 24 käiguga mägirattal pole tänavajalgrattale omast rikkalikku lisavarustust, küll aga võimalused selle lisamiseks. Vastu tulles tarbijate soovile hakkasid rattatootjaid valmistama ka odavamatest materjalidest ja vähem vastupidavaid mägirattaid, kaugenedes sellega esialgsest sportratta käsitusest.
hinnad vastupidavatel ratastel alates 6000 kr.
Töökindlad, tugevad ja heade veeremisomadustega tänavarattad sobivad hästi tööl käimiseks, aga ka poekülastuseks või koos lapsega sõitmiseks. Soliidse välimusega ratastel on tunduvalt vähem käike (1?7) kui hübriid- või mägiratastel, kuid käikude arv katab täielikult tänavasõitja vajadused. Lisaks asub käiguvahetaja rattarummu sees, mis teeb ratta töökindlamaks. Ratas on nn täisvarustusega, rattale on kinnitatud porilauad, pakiraam, jalg, tuled.
hind sõltub käikude arvust, 4000?7500 kr
Kerge, väga kitsaste rehvidega, kive ja auke kartev maanteeratas on mõeldud neile spordiharrastajatele, kelle eelistus on kiirus. Võidusõiduratta suunitlusega ja rohkete käikudega maanteeratas on teistest kallim, tema hinnad algavad 9500 kroonist.
hinna ülempiir hakkab vastu tulema 60 000?70 000 krooni juures.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.