• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,01
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,01
  • 26.06.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rollerikahju kindlustus ei hüvita

Rollerite kasutamine on üldse seadustega vähe reglementeeritud. Kõige rohkem peaks selgitustööd tegema turvalisuse tõstmiseks, leiab Harju politseiprefektuuri pressiesindaja Urmas Krull.
?Mopeedi või rolleri juht ei pea liikluseeskirja kohaselt kiivrit kandma, kuid see suurendab eriti linnaliikluses tema võimaliku raske trauma ohtu,? sõnab ta. Isegi kui liikluseeskirju tuntakse, ei sobi paljud noored oma vaimselt küpsuselt linnaliiklusesse rollerit juhtima, ütleb Harjumaa politseiametnik.
Üha suurenev rollerite hulk on tekitanud peavalu autojuhtidele. Rolleriga sõitmisel pole juhiluba nõutav. Kuigi rollereid saab rentida alates 18. eluaastast, võib kaasjuhina rolleri juhtsarvede taha sattuda ka kogemusteta 14aastane koolipoiss.
Kuressaares rollereid rentiva firma Polar Rent juhataja Tarvi Tõru sõnul juhtub enamik õnnetusi just juhtide oskamatuse ja liigse uljuse tõttu. Rentijaid ei huvita, kui hästi on laenutaja liikluseeskirjadega kursis. Kui vanust vähemalt 18 aastat ning tagatisraha makstud, võib sõitma minna, täisealine juht võib oma vastutusel lubada rooli ka 14aastase kaassõitja.
Tõru sõnul hoolitseb tema ettevõte selle eest, et sõitjatel oleks kiivrid peas. Rolleril sõitja pole kindlustatud ning võtab enda, rendimasina ja teiste liiklejatega seotud riskid enda turjale.
Viimase viie aastaga on liiklusõnnetusse sattunud noorte jalgratturite arv kasvanud enam kui 60 protsenti. 2000. aastal inimkannatanutega liiklusõnnetustesse sattunud 190 jalgratturist-mopeedijuhist oli iga neljas alla 14aastane laps. Õnnetuse põhjustajatest olid koguni 37% nooremad kui 15 aastat. Seevastu vanemate inimeste osakaal õnnetustes on kasvanud vähem.
Maanteeameti analüüsi- ja infobüroo juhataja kohusetäitja Sirje Lilleorg näeb lastega seotud õnnetuste kasvus kindlaid põhjuseid. ?Kui tulevane autojuht peab enne juhtimisõiguse saamist mitukümmend tundi kogenud sõiduõpetaja kõrval tänavaliiklusega tutvuma, siis laps, kellel isegi jalakäijana liiklemiskogemusi napib, saab õiguse tänaval sõita kohe, kui on vastanud mõnele trafaretsele teooriaküsimusele ja näidanud platsil ette, et oskab ka sadulas püsida,? selgitab ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:35
Vargused näitavad jätkuvalt kasvutrendi. Millised täiendavad meetmed aitavad tagada ärides turvalisust?
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele