Eesti Telefoni (ET) preemiakonto kataloog ja eriti seda reklaamiv kupong on ajanud ajakirjanikud õigusega kurjaks. Ei saa olla ka Anttila postimüügi juhina pealtvaataja, sest 14. novembril on nii mõnedki ajakirjanikud sellest üllitisest rääkides võtnud suhu ka tuntud postimüügifirmade nime. Tutvusin ise ka ET kataloogi ja reklaambukletiga ning tulin järeldusele, et monopolistliku firma töötajad on ära unustanud, mis on vabaturg. Olen 10 aastat olnud jaemüügis tegev ja esimest korda kohtun sellise jaburdusega.
ET tekst ?hind poes? on totramast totram, sest neil endal pole seda poodi, kus selliste hindadega kaup müügil oleks ja seega on nad osutanud teistele jaemüüatele. Konkurentidele osutamine iseenesest ei kuulu heade äritavade hulka, ent lausvale on juba täiesti vastuvõetamatu.
Pole saladus, et jaemüüjad jälgivad sarnaste toodete puhul konkurentide hindu ja hoiavad need ligilähedastena, kuid mitte kunagi enne pole ma kohanud lausvalega konkurendi ees eelise taotlemist. Tuletan siinkohal ET-le meelde, et nad on tulnud vabale jaeturule mitte pole enda monopoolses liivakastis, kus võib oma tooteid müüa hinnaga, mis pähe tuleb.
Teiseks tähelepanuväärseks ?saavutuseks? on nende kataloog, kus nad ei tutvusta ostjatele tarbijakaitseameti poolt kataloogimüügi eeskirjadega ettenähtud õigusi. Nimelt peavad nad oma ostjatele teada andma, et ostjal on kaubaga 14päevane tutvumise aeg, mille jooksul on õigus kaup tagastada ja õigus raha tagasi saada. Samuti pole nad informeerinud ostjaid toodete garantiitingimustest jne. ET pressiesindaja sõnul kardavad jaemüüjad, et ET võtab neilt leiva. Jaemüüjad võivad seda karta küll aga ainult monopoolsete ET hindade läbi, mitte diletantide jaemüügiturule pürgimise hirmus.
Olin varem ja nüüd veel enamgi kindel, et tublide vabaturul tegutsevate firmade tippjuhid võivad üsna kiiresti juhmistuda, kui nad sattuvad monopoolsesse firmasse tööle. Soovin õnne ET-le kataloogimüügiga alustamise puhul. Teisalt võib pürgimine jaekaubandusturule tähendada senise põhitegevuse halba käekäiku.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.