Pihuarvutite müük Euroopas langes 2001. aasta neljandas kvartalis võrreldes eelmise aastaga 30,2 protsenti, teatab uudisteagentuur Reuters.
Kogu 2001. aasta müük kasvas tänu esimese kvartali tugevale müügile 8 protsenti.
Pihuarvutite turuliider on endiselt USA pihuarvutite tootja Palm <GR#US.PALM>, kellele kuulus neljandas kvartalis 38% turust. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, mil turuosaks oli 49%, on turuosa tunduvalt vähenenud.
Turuosalt teisel kohal oli arvutitootja Compaq <GR#US.CPQ> 18 protsendiga, eelmisel aastal oli tema turuosa 8%.
Oluliselt suutsid turuosa kasvatada ka arvutitootja Hewlett-Packard <GR#US.HWP> ja telekommunikatsiooniseadmete tootja Nokia <GR#US.NOK>.
Hewlett-Packard suurendas turuosa aastaga 5 protsendilt 10-le. Nokia turuosa kasvas aastaga 4 protsendilt 9-le, seda eelkõige tänu eelmise aasta alguses uuendatud värviekraaniga Communicatori müügi paranemisele.