• OMX Baltic0,12%292,53
  • OMX Riga−0,49%885,3
  • OMX Tallinn0,31%1 863,98
  • OMX Vilnius−0,34%1 136,95
  • S&P 500−1,4%5 520,66
  • DOW 30−1,28%40 819,9
  • Nasdaq −2,02%17 291,86
  • FTSE 1000,02%8 542,56
  • Nikkei 225−0,08%36 790,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,54
  • OMX Baltic0,12%292,53
  • OMX Riga−0,49%885,3
  • OMX Tallinn0,31%1 863,98
  • OMX Vilnius−0,34%1 136,95
  • S&P 500−1,4%5 520,66
  • DOW 30−1,28%40 819,9
  • Nasdaq −2,02%17 291,86
  • FTSE 1000,02%8 542,56
  • Nikkei 225−0,08%36 790,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,54
  • 28.01.02, 15:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaut?ukiturg valmistub sõjaks, autokummide hind tõuseb 20%

Indoneesia, Tai ja Venemaa tegid esimesed lasud kaubandussõjas, mis ähvardab haarata kogu maailma loodusliku kaut?uki turu, kirjutab Independent.
Naturaalse kaut?uki hinnalanguse, mis on jõudnud juba viimase 30 aasta rekordiliselt madalale tasemele, peatamiseks võtsid suurimad tootjad - Indoneesia ja Tai ette mastaapse mängu. Need riigid kontrollivad poolt naturaalse kaut?uki turgu maailmas ja kavandavad järsult vähendada tootmist 10 protsendi võrra lootuses, et pakkumise vähenemine tõstab hindu 30 protsenti.
Analüütikud arvavad, et lähinädalatel liitub nende eeskujuga ka Malaisia, mis on tootmismahtudelt kolmas riik maailmas.
Kui tootmise vähendamine aset leiab, siis tõusevad autokummide hinnad umbes 20%.
Üheks riigiks, kellele see kasu toob, on ka Venemaa. Vene sünteetilise kummi tootjad saavad suuri kasumeid siseturul oleva madala naftahinna tõttu. Teatatakse, et vene kummitootjad pakkusid Hiinale odavat kunstlikku asendajat 1 miljonit tonni naturaalset kaut?uki asemele.
Naturaalse kaut?uki tootjatel on aga teaduslik trump - valem, mille järgi suurimad autokummide tootjad Goodyear ja Bridgestone valmistavad tavaliselt oma toodangut naturaalse ja sünteetilise kaut?uki segust. Seepärast ei lange nõudmine loodusliku kaut?uki järele alla teatud taset.
<#Independent=http://www.independent.co.uk/story.jsp?dir=1 story=116591 host=1 printable=1>
<#Inopressa.ru=http://www.inopressa.ru/details.html?id=6901>

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele