• OMX Baltic0,12%292,53
  • OMX Riga−0,49%885,3
  • OMX Tallinn0,31%1 863,98
  • OMX Vilnius−0,34%1 136,95
  • S&P 500−1,23%5 530,59
  • DOW 30−1,25%40 834,06
  • Nasdaq −1,67%17 353,89
  • FTSE 1000,02%8 542,56
  • Nikkei 225−0,08%36 790,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,63
  • OMX Baltic0,12%292,53
  • OMX Riga−0,49%885,3
  • OMX Tallinn0,31%1 863,98
  • OMX Vilnius−0,34%1 136,95
  • S&P 500−1,23%5 530,59
  • DOW 30−1,25%40 834,06
  • Nasdaq −1,67%17 353,89
  • FTSE 1000,02%8 542,56
  • Nikkei 225−0,08%36 790,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,63
  • 04.03.02, 08:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurents bussiliikluses võib kahaneda

Teede- ja sideministeerium võib piirata konkurentsi riigi bussiliikluses, kirjutab Eesti Päevaleht.
Minister Liina Tõnisson kohtus neljapäeval Eesti Autoettevõtete Liidu esindajatega ning tõdes, et ühistransporditurul võib kahtlustada seaduserikkumisi ja ebaausat konkurentsi. Tema sõnul tuleb riigil käituda otsustavalt ja kontrollida kahtlusi ning efektiivselt lõpetada ebaaus konkurents.
?Tahaks loota, et minister Liina Tõnisson tekkinud lobby?le ja survele vastu peab ning endist monopoolset olukorda ei ennista,? kommenteeris eksminister Toivo Jürgenson. ?Kui jälgida ministri avaldusi, võib arvata, et soovitakse teede- ja sideministeeriumi poliitikat põhjalikult muuta.?
Jürgensoni sõnul on autoettevõtete liit ka varem sellesarnast survet avaldanud, liidus on tugev eeskätt bussiliikluse varasema valitseja, bussifirma Sebe lobby.
Jürgenson ütles konkurentsiameti andmetele viidates, et olukord bussiliikluses on kaugel rahuldavast. ?Konkurentsiameti möödunud aasta lõpu andmed näitavad, et Sebe käes on kaugliinide turust jätkuvalt üle poole, sama palju Tallinna-Tartu liinist ning umbes 80 protsenti Tallinna-Pärnu suunast.?
Autoettevõtete liidu direktor Villem Tori ütles, et bussinduses peavad hinnad olema kulupõhised. ?On kahtlused, et kõik ei ole kulude näitamisel ausad,? märkis ta. Tori sõnul on kõige silmatorkavam näide Taisto Bussid, kes sõidab Tallinna-Tartu liinil 25 krooniga. Tori kinnitusel on kilomeetri keskmine omahind kaheksa krooni.
Kokku on Tori sõnul kümmekond ebaausat konkurentsi loovat bussifirmat, kellele ta siiski näpuga ei oska näidata. Kokkuhoid tuleb tema sõnul eeskätt palkade ja kütuse arvel.
Tori eitas, et kaalutakse taas vabaturu sisulist kinnipanekut. ?Karmimat korda ja reegleid on vaja liinilubade jagamisel.?
Taisto Busside juht Riho Kartau nägi Tõnissoni ja autoettevõtete liidu avalduses bussifirma Sebe püüdu endine olukord taastada. ?Sebe on pidevalt viidanud pileti hinna tõstmisele,? märkis Kartau. ?Bussiliikluses on konkurents ja kui ebaefektiivse majandamisega ei saa jätkata, siis otsitakse põhjuseid.?

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele