• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 30.04.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusjuhi töö nõaub otsustusõigust

Selleks, et turundusjuht saaks edukalt juhtida kõiki turundusprotsesse ? reklaam, müügitoetus, tootearendus, suhtekorraldus, samuti inimeste ja protsesside juhtimine ? peaks turundusjuhile andma ka piisavalt otsustusõigust.
Igas ettevõttes ei pea olema oma turundusjuhti. Selle rolli täidavad tihti müügijuht või tegevjuht. Kui aga teha kulutus turundusjuhi või -spetsialisti tööle võtmiseks, siis tuleb turundusjuhile anda ka piisavalt laiad õigused oma tegevuse elluviimiseks.
Kui tegemist on suurema ettevõttega, kus turundusjuht on ka inimeste juht, siis kuulub tema ülesannete hulka turundustöötajate valik ja värbamine, ametijuhendite koostamine, töö standardite määramine ja nende täitmise jälgimine, arendusvestluste läbiviimine ja arengukavade koostamine, erialaste koolituste planeerimine, töö protseduuride loomine ja elluviimise jälgimine ja töövahendite olemasolu tagamine.
Sel juhul on turundusjuhil suur roll turundusstrateegia ja -tegevusplaanide väljatöötamisel ning nende elluviimise jälgimisel. Turundusstrateegia alla võib vastavalt ettevõtte eripärale kuuluda müügi- ja müügiedenduse, toote- või teenuste arenduse, sisseostude ja teeninduse, turukommunikatsiooni ehk nii reklaami-, sponsorluse-, avalike suhete strateegia . Nende strateegiate koostamisel on turundusjuhil protsessi vedaja roll ning tema ülesandeks on ka strateegia kinnitamine juhatuses. Koos meeskonnaga koostatakse tegevuskavad, turundusjuht koostab eelarved ja jälgib nende täitmist.
Enamus ettevõtetes on aga turundusjuht ise ka põhiline strateegiate ja plaanide elluviija. Tema ülesanneteks on nii ettevõtte siseselt kui ka väliselt kaubamärgi kasutamise jälgimine, reklaami- ja müügiedenduskampaaniate elluviimine, kodulehekülje ja intraneti täiendamine, kliendi- ja siselehe väljaandmine, ürituste korraldamine, müügikohamaterjalide loomine ja kasutamise järelvalve, reklaammaterjalide koostamine, reklaamkingituste tellimine, ladustamine ja jaotamine, kliendi rahulolu mõõtmine ja tagasiside kogumine ning turuinfo kogumine. Kuna turundusjuhi kätte koondub klientide tagasiside, siis on oluline tema kaasamine ka uute toodete ja teenuste arendamisesse ja olemasolevate täiustamisesse. Turundusjuht valmistab ette ka turundustegevust puudutavad lepingud ning jälgib nende täitmist.
Selleks, et turundusjuht saaks tegutseda paindlikult ja efektiivselt on tal vaja ka piisavalt otsustusõigust: turundustöötajate ja koostööpartnerite valik, koostöölepingute allakirjutamine, reklaammaterjalide ja -kingituste valiku kinnitamine, kokkulepitud mahus reklaami- ja müügiedenduskampaaniate ning turu-uuringute eelarve piiridesse jäävate hinnapakkumiste ja arvete kinnitamine.
Juhtimaks edukalt kõiki turundusprotsesse ? reklaam, müügitoetus, tootearendus, suhtekorraldus, samuti inimeste ja protsesside juhtimine ? peaks turundusjuht olema kursis seadusandlusega, mis mõjutab kaudselt tema tööd.
Kuna oma igapäevatöös puutub turundusjuht tihti kokku reklaami ja kommunikatsiooni edastamisega, siis peab ta end kursis hoidma reklaamile esitatavate üldnõuetega. Brändi loomiseks ja organisatsioonide ühinemisel uue kaubamärgi turule toomiseks peab olema kursis kaubamärgiseadusega ning kauba või teenuse müümisel füüsilisest isikust tarbijale on turundusjuhil oluline järgida tarbijakaitseseaduses kindlaks määratud nõudeid.
Lisaks on oluline valida turundusjuhiks inimene, kelle professionaalsust ja maitset ettevõtte juhtkond saab usaldada. Turundusjuhi jaoks pole midagi hullemat kui käia igat pressiteadet, reklaamtrükise teksti, fotosid, kujundust ja paberi valikut, pastaka kuju ja värvi ning logo suurust sellel, teleklipi näitlejate valikut ja muud sellist juhatuses kinnitamas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele