Selleks, et turundusjuht saaks edukalt juhtida kõiki turundusprotsesse ? reklaam, müügitoetus, tootearendus, suhtekorraldus, samuti inimeste ja protsesside juhtimine ? peaks turundusjuhile andma ka piisavalt otsustusõigust.
Igas ettevõttes ei pea olema oma turundusjuhti. Selle rolli täidavad tihti müügijuht või tegevjuht. Kui aga teha kulutus turundusjuhi või -spetsialisti tööle võtmiseks, siis tuleb turundusjuhile anda ka piisavalt laiad õigused oma tegevuse elluviimiseks.
Kui tegemist on suurema ettevõttega, kus turundusjuht on ka inimeste juht, siis kuulub tema ülesannete hulka turundustöötajate valik ja värbamine, ametijuhendite koostamine, töö standardite määramine ja nende täitmise jälgimine, arendusvestluste läbiviimine ja arengukavade koostamine, erialaste koolituste planeerimine, töö protseduuride loomine ja elluviimise jälgimine ja töövahendite olemasolu tagamine.
Sel juhul on turundusjuhil suur roll turundusstrateegia ja -tegevusplaanide väljatöötamisel ning nende elluviimise jälgimisel. Turundusstrateegia alla võib vastavalt ettevõtte eripärale kuuluda müügi- ja müügiedenduse, toote- või teenuste arenduse, sisseostude ja teeninduse, turukommunikatsiooni ehk nii reklaami-, sponsorluse-, avalike suhete strateegia . Nende strateegiate koostamisel on turundusjuhil protsessi vedaja roll ning tema ülesandeks on ka strateegia kinnitamine juhatuses. Koos meeskonnaga koostatakse tegevuskavad, turundusjuht koostab eelarved ja jälgib nende täitmist.
Enamus ettevõtetes on aga turundusjuht ise ka põhiline strateegiate ja plaanide elluviija. Tema ülesanneteks on nii ettevõtte siseselt kui ka väliselt kaubamärgi kasutamise jälgimine, reklaami- ja müügiedenduskampaaniate elluviimine, kodulehekülje ja intraneti täiendamine, kliendi- ja siselehe väljaandmine, ürituste korraldamine, müügikohamaterjalide loomine ja kasutamise järelvalve, reklaammaterjalide koostamine, reklaamkingituste tellimine, ladustamine ja jaotamine, kliendi rahulolu mõõtmine ja tagasiside kogumine ning turuinfo kogumine. Kuna turundusjuhi kätte koondub klientide tagasiside, siis on oluline tema kaasamine ka uute toodete ja teenuste arendamisesse ja olemasolevate täiustamisesse. Turundusjuht valmistab ette ka turundustegevust puudutavad lepingud ning jälgib nende täitmist.
Selleks, et turundusjuht saaks tegutseda paindlikult ja efektiivselt on tal vaja ka piisavalt otsustusõigust: turundustöötajate ja koostööpartnerite valik, koostöölepingute allakirjutamine, reklaammaterjalide ja -kingituste valiku kinnitamine, kokkulepitud mahus reklaami- ja müügiedenduskampaaniate ning turu-uuringute eelarve piiridesse jäävate hinnapakkumiste ja arvete kinnitamine.
Juhtimaks edukalt kõiki turundusprotsesse ? reklaam, müügitoetus, tootearendus, suhtekorraldus, samuti inimeste ja protsesside juhtimine ? peaks turundusjuht olema kursis seadusandlusega, mis mõjutab kaudselt tema tööd.
Kuna oma igapäevatöös puutub turundusjuht tihti kokku reklaami ja kommunikatsiooni edastamisega, siis peab ta end kursis hoidma reklaamile esitatavate üldnõuetega. Brändi loomiseks ja organisatsioonide ühinemisel uue kaubamärgi turule toomiseks peab olema kursis kaubamärgiseadusega ning kauba või teenuse müümisel füüsilisest isikust tarbijale on turundusjuhil oluline järgida tarbijakaitseseaduses kindlaks määratud nõudeid.
Lisaks on oluline valida turundusjuhiks inimene, kelle professionaalsust ja maitset ettevõtte juhtkond saab usaldada. Turundusjuhi jaoks pole midagi hullemat kui käia igat pressiteadet, reklaamtrükise teksti, fotosid, kujundust ja paberi valikut, pastaka kuju ja värvi ning logo suurust sellel, teleklipi näitlejate valikut ja muud sellist juhatuses kinnitamas.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.