• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 04.06.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundaja peaks tegelema reaalse äriga

Pean tunnistama ausalt, et nii mõttetihedat turundusalast raamatut pole ma kaua lugenud.
Raamatu põhisõnumiks on, et kui endisaegne turundus oli pigem kunstiga seotud, siis tänane turundus on täppisteadus, mis põhineb hüpoteeside püstitamisel ning nende tõestamisel või ümberlükkamisel.
Zyman avaldab jõuliselt arvamust paljude teemade kohta: nii strateegia kui ka turunduse olemus, uuringud ja tagasiside, positsioneerimine ja bränding, reklaam ja tulemuslikkus ning reklaami muutmine müügitulemuseks, värbamine ja koostöö reklaamiagentuuridega.
Lisaks toob Zyman ära ka strateegilise kasvu valemi ning selgitab selle kasutamist oma praktika varal.
Loomulikult on raamatus nii Coke?i kui ka Pepsi tegevuse analüüse. Ka turundajate seas üldtuntud New Coke juhtum saab põhjalikult selgitatud insideri poolelt vaadatuna.
Nagu Zyman ise väidab: paljud raamatus väljatoodud tõdedest ei tundu olevat midagi muud kui tavaline common sense. Samas aga iga rakendajat peetakse revolutsionääriks. Ja see raamat annab revolutsiooniks vajalikku jõudu ja energiat:
Turundajad peaksid lõpetama lollitamise teemal turundus?on?lihtsurelikele?arusaamatu?müstika ning hakkama tegelema reaalse äriga.
Kui hakkad tähelepanu pöörama sellele, kui palju asjad tegelikult maksavad ja kui palju kasumit nende kulude abil teenid, siis saab sinust palju parem turundaja.
Kui sa saad aru, miks midagi toimub, siis on palju lihtsam saada tulemusi, mida vaja on.
Nagu kõik turundajad, kes väidavad, et nad tegutsevad küpsusfaasis, olime ka meie laisaks muutunud.
Asjad muutuvad homme niikuinii. Seega, kas sa muudad neid ise või teeb seda keegi teine sinu eest.
Nii nagu Zyman väidab, et ?turundus on liiga oluline selleks, et seda jätta ainult turunduse inimestele?, on ka see raamat liiga oluline, et seda ainult turundusinimestele soovitada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele