Mis võiks olla täitja motivatsioon IT-alase tellimuse täitmisel? Täitja soovib kasumlikult rakendada tema käsutuses olevaid ressursse, st teenida kasumit.
Väikese nõudluse korral võidakse teha tööd ka nullkasumiga, et ettevõtte käsutuses olevad ressursid n-ö rooste ei läheks. Üldjuhul võiks mõistlik täitja soovida tellijaga pikaajalist suhet, mis ei oleks kummalegi poolele orjastav.
Kahjuks proovivad mõned täitjad muutuda asendamatuteks: näiteks panevad väikefirmasse üles pisikese, neljale-viiele töötajale mõeldud kohtvõrgu ja serveri, iseenesest töö eest midagi ei võtagi ja ka arvutid müüvad väikese vaheltkasuga. Kuid nad ?unustavad? anda süsteemiadministraatori koodid. Kui siis võtta tööle uus inimene, selgub, et tema võrku lülitamine ei ole sugugi tasuta, vaid suisa rahvusvahelise konsultatsioonifirma hinnaklassis ? tellija unustas osta ligipääsu serverisse. Niisugustest täitjatest soovitan hoiduda.
Siit omakorda soovitus täitjaile ? proovige leida selline tellija, kes tahab teiega kaua koostööd teha ja kes suudab teid veenda, et tal on alati võimalik leida uus partner.
Veel üks märkus ? tellija ei peaks väga palju muretsema täitja kasumi pärast. See on normaalne nähtus, et ettevõtted kasumit saavad. Muretseda tasuks oma vajaduste täitmise ja omandatavate ressursside või vahendite mõistliku hinna ja tasuvuse pärast.
Seotud lood
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.