Kui ettevõte tegeleb organisatsioonikultuuri kujundamisega ning loob oma motiveerimise süsteemi, võib sinna vastavalt majanduslikele võimalustele lülitada ka mitmeid soodustusi oma töötajatele.
Soodustuste (ingl k facilities) all mõeldakse organisatsiooni poolt töötajatele võimaldatavaid hüviseid, mis väljendavad konkreetse organisatsiooni väärtusi ja suhtumist oma töötajatesse.
Soodustused on motiveerimise seisukohast väga olulised eelkõige põhjusel, et nad võimaldavad erinevate vajadustega töötajatele läheneda individuaalselt ja konkreetse töötaja vajadustest lähtuvalt.
Ettevõttesiseselt tuleks kehtestada mängureeglid, mis tingimustel ja kellele soodustusi pakkuda. Vastasel korral hakkavad kõik täie rinnaga endale kas ametiautot või uut arvutit ihkama ja pinged ei lase end kaua oodata.
Töötajad peaksid olema teadlikud ka sellest, et soodustused on nende töötasu osa, mille kulud ettevõte on enda kanda võtnud. Soodustusi, mida asutused võivad töötajatele pakkuda, on palju ja olemuselt väga erinevaid.
Kõrvalolevas tabelis toodud loetelust on näha, et soodustuste kaudu on töötajaid võimalik kaudselt materiaalsete vahendite abil toetada, et nad saaksid põhitähelepanu suunata eelkõige töötegemisele, mitte tegelema neid takistavate tegurite kõrvaldamisega.
Mida tihedamini on rakendatavad soodustused seotud töötajate töötulemustega, seda paremini nad ka motiveerivad. Soodustused ei tohi töötajatele olla iseenesestmõistetavad lisandid.
Soodustuste abil püütakse rahuldada küll töötajate vajadusi, kuid olulisel kohal on ka ettevõtte hoolitsuse väljendamine.
Autor: Kai Põldvee-Mürk
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”