• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 17.09.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

M-turundus muutub igapäevaseks

Mobiilne asjaajamine pole enam mingi ime ? m-maksed on jõudnud trammigi. On ülim aeg, et ka turunduses tehtaks ruumi mobiilsele kommunikatsioonile. Praeguse tehnoloogia juures on kõige paindlikum mobiilse tarbijakommunikatsiooni viis SMS.
Kui internet ja selle kasutatavuse statistika on juba täiesti arvestatav osa tarbijakommunikatsioonist, siis mobiilne turundus on alles lapsekingades.
Turunduses on mobiiltelefonil veel arenguruumi, sest SMSi saab peale lihtlabase reklaami kasutada turunduskommunikatsiooni vahendina veel väga mitut moodi ja erinevatel eesmärkidel ? ühe- või kahesuunaliseks kommunikatsiooniks, samuti turundusuuringuks.
Mobiiltelefoni eelis on kiirus ja kompaktsus ning see, et sihtrühmaga saab kontakteeruda sõltumata ajast ja kohast. Samuti on SMSile reageerimise aeg tavaliselt lühike.
M-turunduse sihtrühmaks on kõik, kellel mobiiltelefonid, eriti aga 13?25aastased, keda on klassikaliste kommunikatsioonikanalite vahendusel nende mobiilsuse tõttu raskem tabada. Kuna suur osa noorte igapäevasest suhtlusest toimub SMSi teel, on tõenäoline, et nad ka SMSi teel saabuvat reklaami pahaks ei pane.
Siiski tuleb selle vanuserühma poolehoiuks teha midagi enamat kui saata paar lauset teksti nende telefoni: pakkuda dialoogi- või interaktsioonivõimalust. Sellist situatsiooni on kõige lihtsam saavutada mitmekanalilise ja -astmelise reklaamiga, mis tähendaks näiteks tele- või trükireklaami üleskutsega osaleda SMSi teel loosimises või ennustamises, ehk m- ja klassikaliste kanalite mis tahes kombinatsiooni.
Näiteks ?mängi ja võida? äratab tähelepanu ning nõuab vastust nii SMSis kui klassikalises meedias. See aga eeldab interaktsiooni ja tähendab seda, mida m-turunduskampaaniat plaanival ettevõttel kõige rohkem vaja ? huviliste telefoninumbreid ja ühtlasi nõusolekut saada SMSi teel kommertsteateid.
M-turunduse eesmärk võib olla uute klientide leidmine, kliendirahulolu või tuntuse suurendamine, imagokujun-dus, edukam müük, lisandväärtus või turundusuuring.
Nii süütu kui m-turundus ka ei tundu, ei tohi unustada, et taskutelefon kuulub inimeste privaatsfääri ning selle kuritarvitamine tasub valusasti kätte. Selle tulemusena võib m-turunduse efekt olla soovitule vastupidine ning imagole kahjulik.
Praegu on m-turunduse osa meid ümbritsevas reklaamivirvarris ja ka turunduseelarvetes tagasihoidlik, kui mitte olematu. Prognooside kohaselt muutub m-turundus peagi niisama loomulikuks igapäevaelu kaaslaseks nagu internetireklaamgi.
M-turunduse tulevik kuulub tõenäoliselt kirevatele SMSidele ja asukohapõhistele pakkumistele. Kindlasti on arenguruumi ka WAP-teenustel, mis on hetkel kallid ja interneti arengust maas.
Pole kaugel aeg, kui suurematelt firmadelt hakkame saama SMSi teel reklaamvideoid, väiksematelt värvilisi pilte; olenevalt asukohast kubiseb telefon näiteks pitsareklaamidest, ümber nurga asuvate kingseppade aadressidest või teadetest soodsa õlletoobi kohta. Lisaks sisaldab arvamus- ja elamusküsitlusi äsja nähtu-kuuldu kohta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele