Email on juba aastaid teada-tuntud kommunikatsioonivahend nii era- kui ärikommunikatsioonis ning selle veatule toimimisele st regulaarsele lugemisele ja kompetentsetele vastustele tuleb pöörata üha suuremat tähelepanu.
E-postitus tähendab kommertsteksti või infot emaili teel, mis on personaliseeritud vastavalt kliendi kohta teadaoleva informatsiooni analüüsile.
Emailikommunikatsiooni kasutavad nii kliendid kui ka firmad. Klient soovib tavaliselt kiiret informatsiooni, firma planeeritud e-postituskampaania eesmärk on uute klientide leidmine, klienditeenindus, bränding, müüginumbrite suurendamine või turusituatsiooni uurimine ? ning seda kiiresti ja mõõdukate kuludega.
Kui ettevõttest lähtuvaid e-postitusaktsioone veel ette ei võeta, tuleb alustada kontsentreerumisest klientide küsimuste kiirele asjatundlikule vastamisele.
Vastuseta jäämine võib tihtipeale tähendada eelkõige potentsiaalse, aga ka juba olemasoleva kliendi kaotust. E-postitusaktsioone saab ettevõte kasutada turundusuuringuteks, reklaamiks, elektrooniliste kliendilehtede saatmiseks ja mistahes muu tekstipõhise turundusmeetme digitaalse vormina.
Samuti võib saata videosid, heli, pilte või mida iganes, mis turunduseesmärkide saavutamiseks adekvaatne, kuid mille allalaadimine ei tohi kesta terve igaviku.
Seepärast on kõige mõttekam kasutada linke, kuid arvestama peaks siinjuures sellega, et sihtrühm ei katkestaks internetiühendust pärast emailide allalaadimist, kuna sel juhul jääks linkide all olev info nägemata.
Üks võimalus on korraldada iseseisev e-postitusaktsioon, teine võimalus on seda kombineerida teiste reklaamikanalite või turundusinstrumentidega. Näiteks võib emailis teavitada posti teel saabuvatest tootenäidistest. Integreeritud kampaania kasutab ära erinevate meediumide eelised ning erinevalt massikommunikatsioonile orienteeritud tele- või plakatreklaamist on võimalik emaili teel saata spetsiaalpakkumisi ning väikestele tarbijasegmentidele mõeldud infot.
Tihtipeale võrreldakse emaili klassikalise otsepostitusega ? eelisega, et kampaaniat kavandades ei pea arvestama postikuludega. samas aga tuleb silmas pidada, et digitaalne ja paberkiri pole siiski identsed ja seega otseselt võrreldavad. Kindlasti on mainitud postitusliikide sihtrühmad piisavalt erinevad, teiseks pakub paberkiri võimaluse see lauale vedelema jätta ja seeläbi veelkord märgata.
Arvestama peab ka sellega, et teksti arvutiekraanil lugemine nõuab suuremat pingutust ja et inimene suudab helendaval ekraanil lugeda vaid pool pabertekstist.
E-posituskampaania on võrreldes tava-otsepostituse läbiviimisega kiirem, mugavam ja odavam ja pakub suurepäraseid võimalusi postituse edukuse analüüsiks.
Kampaaniaga seotud kulutused olenevad siiski suuresti sellest, kas emailing on tehtud ?põlve otsas? st Outlookis, Pegasuses või mõnes muus klassikalises kontori-emailiprogrammis või on tegemist professionaalse tarkvaraga, mis pakub võimalusi nii kampaania ettevalmistusteks kui ka analüüsiks.
Kasvava mailikommuni-katsiooni ajastul ei tohi alahinnata emaili funktsiooni turunduseesmärkide saavutamisel. Samas ei tohiks emailidega kliente koormata ? iga emaili saa(t)miseks oleks vaja adressadi nõusolek.
Kui massiline e-postitus pole veel ettevõtte aktiivsesse turundusmeetmestikku jõudnud, tuleb alustada klientide järelepärimiste kiirest ja kompetentsest vastamisest. See saavutatud, võib suunata jõud ettevõttest lähtuvatele komplekssetele ja integreeritud e-postituskampaaniatele.
Agne Severev
Tele 2 Meedia Grupi juht
Edukas oli Libresse poolt tellitud reklaamkirja saatmine naistele vanuses 15?25, välja saadeti 30 000 e-maili. Interneti kasuks otsustati seetõttu, et vaid selle kanali puhul on võimalik saavutada toote sihtgrupiga kõige täpsem ja otsesem kontakt, mis muu meediaga on välistatud.
Kuna tegemist suhteliselt diskreetse tootega ? Libresse Micro pesukaitse, siis internet kui efektiivne reklaamikanal tundus tellijale ainuõige, kus kuvada sõnumit trenditeadlikule ja aktiivsele noore naisele.
Kiri teavitas kasutajat näidiste saamise võimalikkusest, mida kasutas koguni 9000 kirjasaajat, seega tagasisidet soovis otseselt 30 protsenti sihtgrupist, mis on väga kõrge tulemus.
Klient jäi tulemusega väga rahule ja lubas järgmiste kampaaniate puhul sagedamini just internetti kasutada, mis on Eestis veel suhteliselt odav aga efektiivseim (täpse sihtimise ja statistika tõttu) reklaamikanal.
Kirja saatmine elektrooniliselt on odavaim viis reklaamisõnumi edastamiseks: ühele kasutajale maksab see 80 senti.
Pilvi Tering
Tartu Õlletehas tootejuht
Tartu Õlletehas ei ole läbi viinud otseselt e-postituskampaaniat. Küll aga oli tarbijatel võimalus kevadel korraldatud uue kaubamärgi Black Beeri turuletuleku kampaania käigus saata sõnumeid lisaks SMS-ile ka meie kodulehel www.alecoq.ee olevalt spetsiaalselt kampaanialeheküljelt.
Pudelite korkide all olid tähed B, L, A, C ja K ja iga tähe juures numbrid 1-st 99-ni. Tarbijad pidid kokku koguma sõna BLACK ja saatma kas SMS-i või e-maili vahendusel meile tähed koos juuresoleva numbriga, näit. B12, L75, A5, C64, K22. Kõigi saatnute vahel loosisime välja peaauhinna Jeep Cherokee.
Osavõtt oli päris rohkearvuline. Ilmselt eeskätt seetõttu, et sms-i saatmine oli tasuline, sõnumi saatmine kodulehelt aga tasuta.
Jaana Albri
Estonian Air reisi.net Project Manager
Estonian Airi virtuaalne reisibüroo reisi.net korraldab e-postituskampaaniaid uute toodete ning pakkumiste tekkimisel, keskmiselt kord kuus. Tavaliselt varieerub kampaaniakirjade saajate arv kuust kuusse olenevalt kampaania sisust, viimaste kirjade puhul on see arv olnud 3500 ringis. Üldiselt paneme ühte kampaaniakirja võimaluse korral mitu toodet/pakkumist, et kliente mitte liiga tihti tüüdata. Kampaaniakirjad saadame neile, kes on selleks kasutajaks registreerimisel oma nõusoleku andnud.
Viimase aja suurim e-postituaskampaania sündis siis, kui uuendasime oma internetikeskkondi 2002 a juulis. Selle puhul sai kampaaniakirja siiani suurim arv kasutajad ? 8500 inimest (sh. ingliskeelne kiri ingliskeelsetele kasutajatele). Kampaania koosnes uue keskkonna tutvustamisest ja avamishindadest (nende puhul loodi seos meie suvekampaaniaga). Kampaaniahindade ostjate vahel loositi välja laptop koos internetiühendusega.
E-kampaaniate läbiviimiseks kasutame Q&A today tarkvara, mis võimaldab saata soovitud kujundusega e-mailid valitud klientidele ning seejärel pakub detailset statistikat iga kliendi käitumise kohta.
Kuludeks on tavaliselt kampaania e-mailide kujundaja tunnitöö ning Q&A today tarkvara kasutades maksab iga e-maili saatmine (meil on teatud hulk nn e-maili crediteid ning nende otsa saamisel ostame uued.)
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.