Tänu mahukatele ehitustöödele oli möödunud aasta peale ehitajate ka ehitusmaterjalide tootjatele edukas ? materjale müüdi 30 rohkem kui 2001. aastal.
Kokku müüsid 2002. aasta jooksul Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liitu kuuluvad ettevõtted toodangut 2940 miljoni krooni väärtuses. Tänavu ootame umbes 5?10protsendilist tõusu.
Endiselt on tänu sisemaisele aktiivsele ehitamisele suurenenud eelkõige just ehitusmaterjalide müük Eestis, kuid ka 2002. aasta ekspordikäive on tõhusalt toetanud müügikasvu: 884 miljoni kroonise tulemusega ületatakse eelmist aastat enam kui kolmandikuga.
Suurima tõusu tegid oma toodangu müügi osas killustikutootjad ? müük kasvas enam kui 40. Prognoosi osas 2003. aastaks ollakse tagasihoidlikumad, nimelt eeldatakse erinevate täitematerjalide tootjate poolt, et teedeehituse mahud tänavu vähenevad.
Samuti üle 40 kasvatasid müüki seinamaterjalide tootjad. Ka prognoos on just seinamaterjalide tootjatel kõige optimistlikum ? kasvuks oodatakse enam kui 20. Betooni ja betoontoodete osas kasvas enim müük kaubabetooni tootjatel ? pea veerandi võrra. Ligi 20 müüdi enam õõnespaneele ja teekivisid. Üle 20 rohkem müüdi ka soojustusmaterjale. Soojustusmaterjalide müüjad on optimistlikud ka 2003. aasta suhtes ? kasvuks oodatakse pea 10.
Ekspordikäibe osas on meie andmebaasis uus ja hiilgav tegija: ehitusmontaazivahtude tootja Krimelte eksportis 2002. aastal oma toodangust üle 95. Kahtlemata suurepärase tulemusega on ka katusekivide tootja Wiekor (eksportkäive moodustab ehitusmaterjalide müügikäibest ca 85 ) ning avatäidete tootjad Saajos Balti ja K.M.T. Fassaadimeistrid (eksportkäive moodustab ligi kolm neljandikku).
Üle kahe kolmandiku ekspordivad Nordkalk ja Fenestra, üle poole Rannila Profiil, Viking Window ja Wienerberger.
Ivar Paplavskis
AEROC AS juhatuse esimees
Kuigi Eesti siseturu osas võib kasvutempo veidi väheneda, usun siiski, et üldine kasv jätkub ning 2003. aasta tuleb võrreldes eelmisega edukam.
Seinamaterjalide osas ootan keskmiselt ca 20 suurust tõusu, milles kindlasti etendab suurt osa eksport. Ekspordis moodustab tõenäoliselt endiselt lõviosa müük Lätti. Samas usun kasvu jätkumist ka
Eestis, seda nii elamuehituses (ühepere- ja kortermajad) kui äri- ja olmeotstarbeliste (töökojad, laod spordisaalid jne) karkasshoonete osas.
AEROCi jaoks on tänavu esimene täisaasta turul - regulaarset tootmis- ja müügitegevust alustasime 2002 aasta aprillis. Seetõttu on ka meie kasvuootused võrreldes turu keskmisega oluliselt suuremad. Soovime märgatavalt kasvada kõigil turgudel, kus alustasime müüki 2002 aastal - see on Eestis, Lätis ja Sankt-Peterburgis. Lisaks plaanime 2003 aastal alustada tarneid ka Soome ning Rootsi. 2003. aasta AEROCI toodete müügimahuks ootame ca 80-90 tuhat m3.
Ain Kerem
AS Wiekor tegevdirektor
Tänavu jätkub ehitusmaterjalitootmise kasv, arvan, et kuni 10. Hoolimata sellest, et välispoliitiline seis on segane, läheneks ma ka ekspordi kasvule positiivselt.
Wiekor kavatseb mahte kasvatada nii ekspordi- kui ka koduturul. Eestis hakkavad tarbijate eelistused lähenema rohkem Euroopa maitsele, selline tendents on olnud märgatav viimased paar aastat. Sellega seoses peaks ka katusekivide müügimaht olema suurem.
Koduturul ootame tänavu Wiekori müügi kasvu 20.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.