• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 06.08.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turunduseelarve olgu igal aastal uus

Taas kord on kätte jõudmas see aeg, kui enamikus ettevõtetes hakatakse turunduseelarveid koostama.
Kui aega ja/või kogemusi vähe, siis minnakse paraku lihtsama vastupanu teed: võetakse ette eelmise aasta teises pooles ja käesoleval aastal toimunud traditsioonilised kampaaniad, suurendatakse plaanitavaid kulusid kümmekond protsenti, lisatakse uute toodete turuletoomise kampaaniad ning enam-vähem samad püsikulud blankettidele, valguskastide rendile ja reklaamimaksule. Ja saadaksegi eelarve, mida pole omanikel põhjust tagasi lükata.
Selleks et koostada turunduseelarvet, mis vastaks ettevõtte eesmärkidele, tuleb teha oluliselt rohkem eeltööd. Alustama peaks juba märtsis-aprillis turunduse auditiga, millele toetudes järgneb varasuvel pikaajaliste eesmärkide, strateegia ja turundusinvesteeringute taseme määramine. Pikaajalised eesmärgid seatakse tavaliselt kolmeks aastaks.
Pikaajalised plaanid sisaldavad nii missiooni, äridefinitsiooni kui ka põhjalikke turu ja konkurentide analüüse. Lisaks on strateegilises turundusplaanis samad osad nagu taktikaliseski: turu kasvuprognoosid; turunduseesmärgid väljendatuna käibe, kasumi ja turuosa järgi, mis on jaotatud erinevate tootegruppide, toodete ja kliendisegmentide vahel; strateegiad eesmärkide saavutamiseks; tulude ja kulude suurus kogu perioodiks ning jagatuna aastate peale.
Peale suvepuhkusi hakatakse koostama järgmise aasta taktikalisi tegevusplaane, milles täpsustatakse toodete ja teenuste müügieesmärgid kliendigruppide kaupa ning nende saavutamiseks vajalike turundustegevuste ajakava ja kulud järgneva aasta lõikes.
Sellise rütmiga tööd planeerides võib iga turundaja kindel olla, et sügisesed tööpäevad ei veni topeltpikaks ning turunduseelarve pole tehtud omanike meelerahuks, vaid see vastab ettevõtte tegelikele eesmärkidele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele