• OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5001,5%5 930,59
  • DOW 301,5%43 154,69
  • Nasdaq 1,81%19 389,7
  • FTSE 1000,92%8 277,02
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,06
  • OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5001,5%5 930,59
  • DOW 301,5%43 154,69
  • Nasdaq 1,81%19 389,7
  • FTSE 1000,92%8 277,02
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,06
  • 06.08.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turunduseelarve olgu igal aastal uus

Taas kord on kätte jõudmas see aeg, kui enamikus ettevõtetes hakatakse turunduseelarveid koostama.
Kui aega ja/või kogemusi vähe, siis minnakse paraku lihtsama vastupanu teed: võetakse ette eelmise aasta teises pooles ja käesoleval aastal toimunud traditsioonilised kampaaniad, suurendatakse plaanitavaid kulusid kümmekond protsenti, lisatakse uute toodete turuletoomise kampaaniad ning enam-vähem samad püsikulud blankettidele, valguskastide rendile ja reklaamimaksule. Ja saadaksegi eelarve, mida pole omanikel põhjust tagasi lükata.
Selleks et koostada turunduseelarvet, mis vastaks ettevõtte eesmärkidele, tuleb teha oluliselt rohkem eeltööd. Alustama peaks juba märtsis-aprillis turunduse auditiga, millele toetudes järgneb varasuvel pikaajaliste eesmärkide, strateegia ja turundusinvesteeringute taseme määramine. Pikaajalised eesmärgid seatakse tavaliselt kolmeks aastaks.
Pikaajalised plaanid sisaldavad nii missiooni, äridefinitsiooni kui ka põhjalikke turu ja konkurentide analüüse. Lisaks on strateegilises turundusplaanis samad osad nagu taktikaliseski: turu kasvuprognoosid; turunduseesmärgid väljendatuna käibe, kasumi ja turuosa järgi, mis on jaotatud erinevate tootegruppide, toodete ja kliendisegmentide vahel; strateegiad eesmärkide saavutamiseks; tulude ja kulude suurus kogu perioodiks ning jagatuna aastate peale.
Peale suvepuhkusi hakatakse koostama järgmise aasta taktikalisi tegevusplaane, milles täpsustatakse toodete ja teenuste müügieesmärgid kliendigruppide kaupa ning nende saavutamiseks vajalike turundustegevuste ajakava ja kulud järgneva aasta lõikes.
Sellise rütmiga tööd planeerides võib iga turundaja kindel olla, et sügisesed tööpäevad ei veni topeltpikaks ning turunduseelarve pole tehtud omanike meelerahuks, vaid see vastab ettevõtte tegelikele eesmärkidele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.01.25, 11:03
Digitaalne enesekaitse: lihtsad lahendused küberohtude vältimiseks
Küberturvalisus peaks olema igaühe igapäevaelu lahutamatu osa. Olenemata sellest, kas oled eraisik, väikeettevõtja või suurfirma juht, mõjutab digitaalne maailm paratamatult kõiki, kes internetis toimetavad. Tele2 ärikliendi erilahenduste ja IT-teenuste juht Janek Jaago selgitab, miks on vähemalt esmane digikaitse hädavajalik igale kasutajale.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele