• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 23.09.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kontaktiloomise pikk protsess

Tehingute mittesaavutamisel pole tihti põhjuseks kehv pakkumine, vaid kontaktiloomises tehtud vead.
Müük äriturul on protsess, mille juhtimisel tuleb eristada kindlalt müük ja kontaktide kogumine ning neid ka vastavalt mõõta. Lisaks sellele on äriturul kontaktide loomine tihti pikk ja mitmesammuline tegevus, kus igal sammul on oma roll.
Tehes ettevõttele pakkumise, ei vii see tihti sihile. Põhjus ei pruugi olla mitte pakkumise nõrkuses, vaid eelmiste kontaktiloomise sammude puudulikus teostuses.
Näiteks on raske koguda kontakte otsepostitusega, mis kutsub uusi kliente ostma mitmekümnetuhandelist kliendihaldusprogrammi. Selle asemel on oluline kutsuda uusi kliente pigem programmi tutvustavale üritusele, kokku leppida ühine lõuna, vaadata koos demot või muud sellist. Eesmärk on ju anda informatsiooni sellistes ühikutes ja tempoga, mis aitab võimalikul kliendil ise otsuseni jõuda.
On valdkondi, kus enne müügitehinguni jõudmist tuleb läbida kümme-viisteist erinevat sammu, jättes mõne sammu vahele, kahaneb tehingu sooritamise võimalus märgatavalt. Oluline on, et iga ettevõte töötab oma kontaktiloomise protsessi jaoks välja vajalikud sammud ning järgib neid täpselt.
Tähelepanu tuleb pöörata järgnevale:
Igale sammule seatakse oma eesmärk ning mõõdetakse selle tulemuslikkust.
Kontaktiloomise protsessi alguses on oluline kommunikatsioonikulude kokkuhoid. Mida enam protsessi lõpu poole, seda kallimaid vahendeid on mõttekas kasutada.
Äriturul on aeg üks suuremaid väärtusi. Mida rohkem aega soovid kontaktiloomise protsessis saada, seda enam pead ka vastu pakkuma.
Üksikute kampaaniate asemel tuleks tegeleda kontaktide kogumisega pidevalt, et suurendada müüjate töö efektiivsust.
Otsuseid ei võta vastu mitte ettevõtted, vaid inimesed. Seega ära unusta pakkumisele lisamast seda, mis inimesele isiklikult oluline on.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele