• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 23.09.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kontaktiloomise pikk protsess

Tehingute mittesaavutamisel pole tihti põhjuseks kehv pakkumine, vaid kontaktiloomises tehtud vead.
Müük äriturul on protsess, mille juhtimisel tuleb eristada kindlalt müük ja kontaktide kogumine ning neid ka vastavalt mõõta. Lisaks sellele on äriturul kontaktide loomine tihti pikk ja mitmesammuline tegevus, kus igal sammul on oma roll.
Tehes ettevõttele pakkumise, ei vii see tihti sihile. Põhjus ei pruugi olla mitte pakkumise nõrkuses, vaid eelmiste kontaktiloomise sammude puudulikus teostuses.
Näiteks on raske koguda kontakte otsepostitusega, mis kutsub uusi kliente ostma mitmekümnetuhandelist kliendihaldusprogrammi. Selle asemel on oluline kutsuda uusi kliente pigem programmi tutvustavale üritusele, kokku leppida ühine lõuna, vaadata koos demot või muud sellist. Eesmärk on ju anda informatsiooni sellistes ühikutes ja tempoga, mis aitab võimalikul kliendil ise otsuseni jõuda.
On valdkondi, kus enne müügitehinguni jõudmist tuleb läbida kümme-viisteist erinevat sammu, jättes mõne sammu vahele, kahaneb tehingu sooritamise võimalus märgatavalt. Oluline on, et iga ettevõte töötab oma kontaktiloomise protsessi jaoks välja vajalikud sammud ning järgib neid täpselt.
Tähelepanu tuleb pöörata järgnevale:
Igale sammule seatakse oma eesmärk ning mõõdetakse selle tulemuslikkust.
Kontaktiloomise protsessi alguses on oluline kommunikatsioonikulude kokkuhoid. Mida enam protsessi lõpu poole, seda kallimaid vahendeid on mõttekas kasutada.
Äriturul on aeg üks suuremaid väärtusi. Mida rohkem aega soovid kontaktiloomise protsessis saada, seda enam pead ka vastu pakkuma.
Üksikute kampaaniate asemel tuleks tegeleda kontaktide kogumisega pidevalt, et suurendada müüjate töö efektiivsust.
Otsuseid ei võta vastu mitte ettevõtted, vaid inimesed. Seega ära unusta pakkumisele lisamast seda, mis inimesele isiklikult oluline on.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele