• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 03.11.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Asko Talu: firma väärtus on õiged töötajad

?Väärtus ei ole töötajad, vaid õiged töötajad,? rõhutas Talu. Seetõttu otsis TNT Eesti ühele kohale sobivat inimest kaheksa kuud. Pikk ja põhjalik värbamisüritus, kuhu oli kaasatud ka kaks psühholoogi, tasus ära ja õige inimene leiti.
TNTs on komplekteeritud püsiv kaader: eelmisel aastal ei lahkunud vabatahtlikult ühtegi inimest, sel aastal on 50-liikmelisest kollektiivist lahkunud kaks töötajat.
TNT Eesti töötajat väärtustav suhtumine seisneb selles, et töötajad on kaasatud kõigisse protsessidesse, nad osalevad aktiivselt ja annavad tagasisidet. ?Inimeste võimalus osaleda protsessides ja mõjutada ettevõtte tegevust annab neile kindlustunde ja motivatsiooni,? selgitas Talu.
Töötajate initsiatiivil alguse saanud muutustest ettevõttes nimetab Talu juhtide koolitusaruandlust. Juhid käivad sageli koolitusel, kuid mida nad seal õpivad, töötajad ei tea. Töötajatelt tuli ettepanek panna firma infoserverisse üles info koolituse sisu kohta. Kui huvi, saab töötaja tulla ja küsida koolitusel käinud inimeselt ka lisa, samuti tutvuda koolitusmapiga. Ühest küljest saavad töötajad nii jälgida juhtide tegemisi ning teisest küljest omandada teadmisi. ?See fail on väga kasutatav,? märkis Talu. ?Ma väga hea meelega panen üles, kus ma käisin ja mida ma seal õppisin.?
Parendustegevuses lähtub TNT Eesti töötajate rahulolu-uuringust. Firma on viis aastat järjest teinud sama malli järgi töötajate rahulolu-uuringuid ja näitajad on läinud ülesmäge. Kui viis aastat tagasi märkisid töötajad parendust vajava valdkonnana ettevõttesisest kommunikatsiooni, siis asus juhtkond sellega tegelema: taastati koosolekud, tekitati infotahvlid ja firmasisene infoserver.
- Tiia Tammaru, Eesti kvaliteediauhinna ekspert
TNT Eestile on väga häid tulemusi võimaldanud TQMi süsteemne rakendamine. Edukuse võtmeteguriteks on ühistele väärtustele tuginev inimesekeskne juhtimine ja tugev eestvedamine koos tulemustele orienteerituse ja süsteemse lähenemisega. Loodud on integreeritud juhtimissüsteem, mis järgib rahvusvahelisi standardeid ISO 9001, ISO 14001 ja IIP. Pideva arendustegevuse aluseks on iga-aastane enesehindamine.
- Andres Kiitam, TTÜ kvaliteedi-tehnika professor, žürii esimees
TNT Eesti on rollimudeliks Eesti ettevõtetele, demonstreerides, kuidas järjekindel ja aktiivne tervikliku kvaliteedijuhtimise põhimõtete rakendamine tagab ettevõtte majandusliku edu ja kõigi huvipoolte, sh klientide, töötajate ja ühiskonna, kõrge rahulolu. Kõigis Eesti kvaliteediauhinna 2003 hindamiskategooriates hindas assessormeeskond TNT Eesti tulemusi ühtlaselt heaks või väga heaks. Töötajad kui ettevõtte põhiline vara on TNT Eestis kõrgelt väärtustatud, hea töökeskkonna loomiseks rakendatakse mitmeid erinevaid meetodeid. Selle tulemusena on firma töötajate rahulolu ja motivatsioon kõrge, mis omakorda loob head eeldused ka klientide rahuloluks ja ettevõtte pikaajaliseks äriliseks eduks. Ettevõtte juhtkond eesotsas tegevjuhiga on aktiivne kvaliteedijuhtimise kultuuri kandja, TNT Eesti tervikuna on aktiivne kogemuste jagaja kvaliteedivaldkonnas ja Eesti ühiskonnas tuntud kui initsiatiivikas ja uuendustele suunatud firma.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele