Äripäev käsitleb oma juhtkirjas (
Brüsseli trahviähvardus on tõeline sigadus) viimasel ajal poleemikat tekitanud teemat: tootjate poolne toidutoorme ja eriti suhkru võimalik varumine enne liitumist ELiga ehk enne toorme tollimaksudest põhjustatud kallinemist. Ülemäära suurte varude korral ähvardab EL Eestit väidetavalt suure trahviga.
See on tõsi, et EL kardab ilmselt liituvate riikide ettevõtete lühiajalist konkurentsieelist, mille loob neile võimalus kasutada varem kolmandatest riikidest valmis varutud odavamat toorainet. Tõele aga ei vasta siinkohal ajalehe poolt illustreeriva materjalina ära toodud faktid ASi Kalev kohta.
Vastupidiselt artiklis kirjutatule ei kasuta AS Kalev nn odavat Ukraina suhkrut ja seda juba head mitu aastat. Põhjuseid on nii tehnoloogilist kui ka majanduslikku laadi. Maiustuste tootjana pöörame paratamatult suurt tähelepanu tooraine kvaliteedile, kuna sellest sõltub lõpptoote kvaliteet. Omal ajal ülemineku ELi päritolu suhkrule tingis ühe põhjusena tunduvalt stabiilsem toorme kvaliteet: kõrgem puhtusaste ja paigas niiskusnäitajad, seda võrreldes idabloki riikidest pärit suhkruga .
Vähemtähtsad pole äriettevõttele majanduslikud põhjused. ELis toodetava suhkru hind maailmaturul on ekspordidotatsioonide tõttu teadaolevalt madalam kolmandate riikide suhkrutoodangu hindadest.
Samas aga käib tänasel päeval EList ostetava suhkruga paratamatult kaasas üks ?pipratera?. Nimelt on sätestatud klauslina hankelepingus punkt, mis keelab sellest suhkrust valmistatud maiustuste tagasimüügi liidu riikidesse. Seejuures on Eestile kinnitatud maiustuste impordikvoodid suhteliselt tagasihoidlikud. Soovi korral kvoodist enam müüa lisanduvad aga maiustuste hinnale arvestatavad maksud. Seega ei saa käesoleval ajal ASi Kalev toodete hinnaeelisest rääkida.
Ja pärast liitumist ei ole Kalevil ka väidetavat konkurentsieelist, kuivõrd me ei kasutanud ega seega ka varunud ?odavat Ukraina? suhkrut. Iseenesest on aga antud teema käsitlemine ja ettevõtjate kaitseks sõna võtmine ajalehe poolt igati positiivne ning teretulnud.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.