Ning teadaolevalt oli juba 2002.a. III kvartal väga hea ehitusettevõtjatele ja siit tulenevalt ka ehitusmaterjalitootjatele. Hetkel võib nentida, et ehitusmaterjalitootjatele on 2003.a III kvartal olnud veelgi edukam.
Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liitu kuuluvate ettevõtete müügikäive oli 2003.a üheksa kuuga 2302 miljonit krooni (+10% 2002.a võrreldes). Oleme prognoosinud 2003.a käibe tõusu vähemalt 10% ja hetkesituatsioon lubab oodatud tulemust.
Üheksa kuu kokkuvõttes on endiselt kõige edukamad betooni ja betoonelementide tootjad, mis näitab siseriiklikku ehituse väga head arengut. Müük ületab eelmist aastat vähemalt viiendiku. Betoonelementidest on kõige edukamad seinapaneelide müügitulemused.
Paraku on täitematerjalide müük läinud pisut tagasi ? ühelt poolt on küll betooni müügi kasv mõjunud soodsalt, samas on kogutulemuse kaalukeeleks tee-ehituse langus.
Betooni müügiga võrreldavat kasvu on näidanud ka kuivsegude müüjad. Seinamaterjalide ja soojustusmaterjalide müügi kasv jääb 10 ja 15 protsendi vahemikku.
EETL liikmete eksportmüük kasvas 32 miljoni krooni võrra, 559 miljoni kroonini. Ekspordimahu mõistes on endiselt selgelt edukaim metalltoodete müüja AS Rannila Profiil, ekspordi osatähtsuse mõistes montaaživahtude pakkuja OÜ Krimelte. Viimase ekspordi osatähtsus ehitusmaterjalide müügikäibest on 92%. Krimeltele järgnevad lubjakivitoodete tootja AS Nordkalk (84%) ja avatäidete tootja AS Saajos Balti (78%). Ligikaudu 2/3 ekspordivad AS Rannila Profiil, katusekivide tootja OÜ Wiekor ja aknatootja AS Fenestra. Üle poole moodustab eksporttoodang seinamaterjalide müüjate AS Aeroc ja AS Silbet ning AS Wienerberger puhul.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.