• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 10.02.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusteo 2003 võitis Radiolinja telereklaam

Turundustegu 1999 oli A. Le Coqi, 2000. aastal Ego ja 2001 EMT lepatriinu brändi turuletoomine, aasta 2002 turundustegu oli Eurovisiooni lauluvõistlus.
- Lähtepositsioon: Turu-uuringud näitasid, et Radiolinja kuvand oli tarbija silmis ähmastumas. Keskmine hinnang Radiolinja levi kvaliteedist ja ulatusest oli tegelikkusest tunduvalt halvem.
- Eesmärk: Viia tarbijani sõnum, et Radiolinjal on kvaliteetne ja kogu Eestit kattev leviala. Tuua reljeefsemalt esile meie olulised väärtused ? nagu inimlikkus ja lähedus. Mõlemaid näitajaid mõõdetakse ka regulaarsete turu-uuringutega.
- Partnerid: Reklaamiklipid töötas välja reklaamiagentuur Rakett.
- Tulemus: Esimene põhjalik mõõtmine (turu-uuringuga) toimub veebruaris. Vahekokkuvõtete raames tehtud statistiliselt mõõdetavad näitajad, mis peegeldavad tarbija arvamust Radiolinja leviulatusest ja kvaliteedist ning mõõdavad emotsionaalseid brändi väärtusi, on tõusuteel.
- Lähtepositsioon: Eesti Telefonil oli kuus kaubamärki ? Atlas, et, Hot, Eesti Telefon, Neti ja Hallo. Klientides tekitasid kuus kaubamärki segadust ja ettevõttele ebaefektiivsust turunduses. Ettevõte loobus nii nimest kui kõikidest kaubamärkidest.
- Eesmärk: Elioni eesmärgiks oli saada parima teenindusega telekommunikatsiooni- ja IT-ettevõtteks Eestis. Turunduslikeks eesmärkideks oli korraldada efektiivsemalt ettevõtte suhtlust klientidega, tõsta massikommunikatsiooni efektiivsust.
- Protsessi kirjeldus: Nimi Elion valiti 700 nime seast. Elioni bränding sisaldas uue kaubamärgi positsioneeringu loomist, kliendivajaduste-, tehnoloogia-, konkurentsi- ja turuanalüüsi, turuletoomise protsessi koos uue sümboolika väljatöötamisega. Lisaks veel ka teenindajate koolitust ja lansseerimiskampaaniat.
- Partnerid: Nõustas rahvusvaheline konsultatsioonifirma Future Brand, loodud brändikontseptsiooni rakendus Eesti reklaamibüroos Division.
- Eesmärk: Algatada ühiskondlik diskussioon teemal omamine versus olemine ja tark tarbimine.
- Protsessi kirjeldus: Kampaania koosnes 300 välimeedia pinnast bussipeatustes, 30sekundilisest teleklipist ETVs, pressiteatest ja Raketi koduleheküljest.
- Tulemus: Ühiskondlik diskusioon algatati nii trüki- kui telemeedias. Kodulehe külastatavus tõusis 2000% (1700 külastust päevas).
- Lähtepositsioon: Hellus on piimabrändi Meieri allbränd, mille toodetele on lisatud kodumaine piimhappebakter ME-3. Tootjaks Tallinna Piimatööstuse AS. Allbrändi loomist alustati 2002 novembris, kui Tallinna Piimatööstus omandas Meieri Tootmise ASi koos Meieri kaubamärgiga.
- Eesmärk: Saavutada kaheksa kuuga 8,8 mln kroonine käive. Suurendada nii Meieri kaubamärgi kui Tallinna Piimatööstuse ASi tuntust ja positiivset imagot, investeerides kodumaise teadustöö arendamisse.
- Protsessi kirjeldus: Nimi Hellus valiti 150 nime seast. Korraldati presentatsioone klientidele, koostööpartneritele ja ajakirjanikele Tallinnas ja Tartus. PR-kampaania ajakirjanduses, degusteerimised kauplustes koos infobuklettide jagamisega, reklaam ajakirjanduses, reklaamiklipp TVs, välireklaam suuremates Eesti linnades.
- Partnerid: Brändi nimi, pakendi disain ja reklaamisõnumi väljatöötamiseks tehti koostööd reklaamiagentuuriga BrandSelers DDB.
- Tulemus: Müügiprognoos ületati 124% võrra ? 10,86 mln krooni. Oktoobris läbiviidud küsitluse andmetel tõusis oluliselt Meieri kaubamärgi tuntus, kusjuures esile tõsteti brändi tervislikkust.
- Eesmärk: 35 kohta Riigikogus, peaministri portfell, valituse moodustamine.
- Protsessi kirjeldus: Käivitati liikmevõrgustik, võeti tööle palgalised agitatsioonirühmad. Levitati jaotusmaterjale, otsepostituslehti, reklaame. Kaks nädalat enne valimisi langes Res Publica toetus järsult, mistõttu kahe päevaga täiendati kampaaniat uute tele- ja välireklaamidega.
- Tulemus: Sisuline eesmärk saavutati ? valitsuse moodustas Res Publica. Vormiline eesmärk jäi täitmata (35 asemel 28 kohta).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.02.25, 13:43
Tehnopoli AI kiirendisse käib uus värbamine
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele