• OMX Baltic−0,05%271,53
  • OMX Riga0,52%868,4
  • OMX Tallinn−0,12%1 730,64
  • OMX Vilnius−0,17%1 064,95
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,07%8 142,63
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%111,51
  • OMX Baltic−0,05%271,53
  • OMX Riga0,52%868,4
  • OMX Tallinn−0,12%1 730,64
  • OMX Vilnius−0,17%1 064,95
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,07%8 142,63
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%111,51
  • 17.02.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transport koondub jaotuskeskustesse

Euroopa on üks peamisi transpordi sõlmpunkte maailmas, olles kõikide tööstusharude võtmeasukohaks. Ajal, mil tootjad vajavad järjest lühemaid tarneaegasid ja jaemüüjad vastavad järjest nõudlikumate tarbijate soovidele, on kaupade efektiivne liikumine Euroopasse ja siit välja kriitilise tähtsusega.
Viimase kümne aasta jooksul on lennutransporditurg Euroopas kasvanud enam kui 6% aastas. Turul on toimunud märkimisväärsed muudatused, kus globaalsed kliendid soovivad üha paindlikumaid ja läbipaistvamaid lahendusi kogu tarneahela ulatuses. Seetõttu on ka fookus nihkunud kohalikelt teenustelt globaalsetele. Selleks, et kliente hästi teenindada, on oluliseks muutunud globaalsed kaubamahud, suurem ostujõud ja eraldi kokkulepped globaalsete mahtude teenindamiseks.
Ekspedeerijad arendavad üha enam nn Euroopa värava ehk jaotuskeskuse strateegiaid, et suurendada ostujõudu ja kriitilist massi ning saavutada suuremat efektiivsust kaupade konsolideerimisega, paremaid marginaale ja konkurentsivõimelisemaid hindasid. See hõlmab ka partnersuhete jätkuvat arendamist ja erinevaid vedajatega seotud programme.
Samal ajal toimub märkimisväärne kasv ka meretransporditurul. Ülemaailmsed konteinerveod arenevad jõudsalt. Hiina kui maailma juhtiva tarbekaupade tootja turu areng on üks olulistest põhjustest. See annab alust prognoosida ka märkimisväärset kaupade impordimahu kasvu Euroopasse.
Ekspedeerijad peavad laiendama teenuste pakkumist importkaupadele, et püsida konkurentsivõimelistena. See tähendab eelkõige kõrgel kvaliteeditasemel konsolideerimisteenuseid, kulude juhtimist ja tarneahela läbipaistvust.
Jätkuvalt toimub areng efektiivsema üleeuroopalise autotranspordi infrastruktuuri väljaarendamise suunas, millest on saamas oluline lüli Lääne-Euroopa lennu- ja meretranspordi ?väravate? jaoks. Seega saab tarneahela juhtimise võtmeküsimuseks lennu-, mere- ja autotranspordi võimaluste kombineerimine ühtseks integreeritud lahenduseks, mis suurendab Euroopa kaubavoogude läbipaistvust.
Kuna klientide vajadused muutuvad, siis toimub konsolideerumine logistikaturul, kus logistikalahendused ühendatakse transporditeenustega, et luua globaalset ulatust. See protsess jätkub.
Kui turg areneb, tuleb turulolijatel vastu võtta erinevaid väljakutseid ja võimalusi, värskematena turvalisusega seotud küsimused ja Euroopa Liidu laienemine.
Pärast 2001. aasta 11. septembri sündmusi on kogu transpordisektor jätkuvas valvelolekus. Pidev vajadus leida kompromisse turvalisuse ja paindlikkuse vahel piirab teatud mõttes transpordituru arengut.
ELi laienemine sellel aastal toob endaga kaasa tootmise üleviimise Lääne-Euroopast ühinevatesse Ida-Euroopa maadesse. Seoses elektroonika- ja autotööstuse tootmise ümberpaiknemisega on juba märgata kaubamahu suurenemist Ida-Euroopa riikidest.
Lennu-, mere- ja autotransporditurg kasvab kogu Euroopas jätkuvalt, kuivõrd nõudlus efektiivsemate tarneahelate järele suureneb, tekivad säästlikumad tootmiskohad ja tekib suurem tarbimisturg seoses Euroopa Liidu laienemisega.
Kaupade efektiivsel liikumisel üle Euroopa on võtmeks integreeritud võrgustikud, mis suudavad pakkuda multimodaalseid transpordi- ja jaotusteenuseid ning lisaväärtust andvaid logistikalahendusi.
Tänapäeva Euroopas on tarneahela juhtimise strateegiate aluseks partnerlussuhete areng, et luua üleeuroopaline turvaline võrgustik ja laiendada võimalusi Kesk- ja Ida-Euroopa piirkondades.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.12.24, 22:19
S&P Global Ratings agentuur tõstis Freedom24 ja Freedom Holding Corp. tütarettevõtete krediidireitinguid
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele