Suurt rolli turule sisenemisel mängis tollane Eesti Innovatsioonifond, mis praeguseks on pärast mitmeid reorganiseerimisi kujunenud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse üheks divisjoniks. Fondilt saadud kolme miljoni kroonine laen, mida tänaseni tagasi makstakse, võimaldas hea hooga tegevust alustada.
Investeeringuid on Quattromed teinud ca 10 miljoni krooni ulatuses. ?Alustasime nagu klassikaline väikefirma ? otsisime igalt poolt häid ja odavaid lahendusi,? meenutab Mölder. Mööbel ja osa aparatuuri toodi Soomest. ?Helsingi ülikooli teaduskonnad kolivad pidevalt uutesse suurtesse klaashoonetesse, sinna viis aastat vana mööbel ei sobi,? lisab ta muiates.
Kui praegu peaks uuesti alustama, tuleks sisustuse ja aparatuuri eest välja käia 8?10 miljonit krooni, tegelikkuses õnnestus alginvesteering saada kaks korda odavamalt. Paar suurt ja kallist aparaati on ka Eesti Biokeskuselt renditud. Lisaks on pidevale arendustööle kulutatud ca 3?5 miljonit krooni.
Jooksvatest kuludest pool on seotud tööjõuga. ?Riigi jaoks on meile antud laen päris hea investeering,? lausub Mölder. ?Palgafond on 35?40% kuludest, see tähendab riigi jaoks kaks miljonit krooni maksutulu aastas.?
Ehkki ettevõte ei ole suutnud tuvastada teisi firmasid, kes samas sektoris oleks nii kaugele jõudnud kui Quattromed, ei luba Mölder endal loorbereile puhkama jääda. ?Selleks, et paigal püsida, tuleb hästi kiiresti joosta, ehk et säilitada oma positsiooni, tuleb end pidevalt uuendada ja jälgida, mida teised teevad,? kõlab Quattromedi juhi kreedo.
Quattromedis on käsil teinegi projekt. Selle sihtgrupp on välismaised teaduslaborid ja biotehnoloogiafirmad. Valgu analüüsisüsteemide väljatöötamine on veel arendusjärgus ning kui edukaks äriideeks see kujuneb, on hetkel vara öelda. Möldri arvates on ettevõttes 2?3 tegevuse üheaegne arendamine mõttekas, kui on üks ärivaldkond, mis pidevalt sisse toob. Siis on võimalik arutleda ja mõelda, mis saab firmast viie aasta pärast, kui praegune tuluallikas enam äkki ei tööta. Uue projekti perspektiiv peaks selgeks saama järgmise aasta lõpuks.
Arendatava valdkonna sihtturg on Möldri hinnangul üsna täis, kuid ta usub, et nende süsteem aitab kliendil lahendused kätte saada teistest kiiremini ja odavamalt. ?Kui turg on tühi, siis ma ei julge sinna minna, sest keegi ei taha seda toodet,? nendib Mölder. ?Kui turg on tühi, siis on raske hinnata, milline argument on kliendi jaoks vajalik ja milline piisav.? Sestap meeldib Möldrile minna turusegmenti, kus midagi toimub ? siis on võimalik saada kliendi vajadustest aru, hinnata teisi tooteid ning kujundada oma.