1992. aastal Sloveeniast alguse saanud Studio Moderna jõudis Eestisse alles 2003. aasata alguses, mil tungiti ka Läti ja Läti teleturule. Studio Moderna tegutsebki valdavalt Kesk- ja Ida-Euroopa riikides, Venemaa kaasa arvatud. Erandina kuulub ettevõtte tegevuspiirkonda ka Itaalia.
Eestisse jõudis Studio Moderna Hollandis asutatud samanimelise haldusfirma kaudu. Vähem kui aastaga on siin suudetud kõrvale tõrjuda kõik varasemad üritajad.
OÜ Studio Moderna eestlasest juhatuse liige Anne Haljas eelistab jääda tahaplaanile ning on nõus ajakirjanikuga vestlema üksnes esinduse ees õues: "Meile ei ole reklaami vaja ja sees pildistada ei tohi."
Sellega valdavalt jutt piirdubki. Hallas jõuab veel lisada, et nemad pakuvad üksnes originaale, erinevalt nii mõnestki kataloogifirmast, kus Haljase sõnul pakutakse järeletehtud kaupa. Ettevõtte käivet ja kasumit keeldub Haljas avalikustamast.
Poes endas on vaid üks väike riiul vähem kui 40 tootenäidisega ning sellega kogu kaubavalik piirdubki – kõhu peal vibreeriv kõhnumisliblikas, igal täistunnil eri linnu häält tegev kell, vaibapuhastajast imur, survepesur, imet tegev Kosmodisk jne. Rääkimata nugadest, mis eales nüriks ei lähe. Riiuli taga asetsev laoruum on nn kauplusest mitu korda suurem ning selle seinaääred on kaupa täis.
Ööpäevas tellib Studio Moderna nii Kanal 2st kui ka TV3st keskmiselt 30 minutit eetriaega oma toodete tutvustamiseks. Hind, mida Studio Moderna selle eest maksab, on saladus.
Kanal 2 reklaamidirektor Anne Linnamägi kinnitab, et tavareklaami sekund maksab neil olenevalt ajast 40-150 krooni. Küsimusele, mis hinnaga telepood eetriaega ostab, vastab Linnamägi: "Hinnad on konfidentsiaalsed."
Ka TV3 müügidirektor Meelis Järvela jättis Studio Modernale eetriaja müügihinna enda teada. Samas ta lisas, et see jääb allapoole nende reklaamisekundi alumist piiri, mis on 50 krooni.
Kui oletada, et Studio Moderna on endale suutnud välja kaubelda hinnaks 10 krooni sekundi pealt, teeb see ikkagi aukartustäratava summa – kahe kanali peale kokku 36 000 krooni päevas. Aastas teeb see kokku enam kui 13 miljoni krooni eest reklaamiaega, sest kaupa pakutakse telepoes iga päev.
Kataloogikaubamajadest Eesti turul kõige kauem tegutsenud Anttila tegevjuht Tauno Tuula leiab, et telepood erineb kataloogipakkimistest kardinaalselt. Anttila on Tuula väitel telepakkumistest hoidunud just oma renomee pärast: "Telepoes tuleb kaupa üle kiita, kuid sellega jääd varem või hiljem vahele."
"Telepoel on hoopis teine müügistiil, kus sihtrühmaks on kõige mõjutatavam sihtgrupp," pakub Tuula. "Võib öelda, et telepood on mõeldud inimestele, kes on vastuvõtlikud ärarääkimisele. Sest selge on, et ükski imeriist ei suuda sind ei kõhnemaks ega ka ilusamaks teha."
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.