Eestis tehtud küsitlus üllatas tulemusega, et töötajate pühendumisele on juhipoolne innustamine väiksema tähtsusega kui probleemide lahendamine.
Eesti Konverentsikeskuse üksus Fastleader.com uuris ES-Turu-uuringute ASi abiga Eestis juhi käitumise mõju töötajate pühendumisele.
Uuringut ajendas tegema juhtide seisukoht, et töötajad ei panusta ettevõttesse maksimaalselt energiat ja võimeid.
Uuringust selgus, et üllatavalt väikese tähtsusega on töötajatele innustamine juhi poolt. Just innustamine on kuulunud olulise motivaatorina paljude koolituste teemadesse. Kõige olulisemaks peavad töötajad aga hoopis, et juht ei väldiks probleeme.
Töötajad ootavad eelkõige, et juht veeretaks oma positsiooni abil tööl eest need takistused, mis pole alluvate võimuses. Seega on tulutu töötajat ?seljale patsutada?, kui tema tööd segab mõni juhi võimuses olev probleem. Ka häiris töötajaid, kui juht ei pea lubadustest kinni ega oska enda tegevust planeerida.
Vastukaaluks küsitleti ka juhte ning võrreldi tulemusi. Selgus, et alati ei saa juhid aru, mis paneb töötajaid rohkem panustama.
Näiteks on juhid küll mõistnud, et töötajad tuleb otsustesse kaasata võimalikult varakult. Seda peavad nad tähtsamaks kui lubaduste kinnipidamist ja probleemide lahendamist.
Samas väitsid töötajad, et kaasamisega pole juhtidel kaugeltki kõik korras. Paistab, et on tekkinud olukord, kus juhid küll teavad, et kaasamine on oluline, aga samas napib oskusi selle edukaks rakendamiseks.
Juhi väljakutse on mõista, millal töötaja kaasamine suunab tema energiat rohkem töösse. Sageli otsib ka töötaja lihtsalt asendustegevust ja võimalust vastutust ära anda.
Peaaegu sama oluliseks motivaatoriks kui kaasamist peavad töötajad ka ärakuulamist ja arvestamist. Tähelepanuväärne on, et juhid peavad neid tegevusi tunduvalt vähem tähtsaks.
Kas te juhina tunnete, et teie töötajad võiksid tunduvalt rohkem panustada ettevõttesse?
Enne kui kedagi süüdistate, mõelge järele, kas te ise olete teinud kõik oma võimuses oleva, et lahendada töötegemist takistavad probleemid.q
Vain & Partnerite juht Peep Vain teab täpselt, mida ta tahab, ega unusta iial oma eesmärki töötajatele meelde tuletamast. Peep on võimas isik, kiire mõtlemisega ja tugevate ideedega.
Ta suudab oma ideed teha südameasjaks ka töötajatele ja suurendada nende pühendumist öeldu elluviimisel. Ta ei räägi ettevõtte eesmärgist ainult korra aastas, vaid tõstab selle eri nüansside kaudu teemaks igal nädalal.
Liidriks muutub inimene, kes väga ei kõhkle ja kes hoiab kord seatud eesmärkide saavutamiseks raudkindlalt ?jalga gaasil?. Paljud inimesed otsivad sellist kindlust pea kogu elu ja järgnevad neile, kes on neist kindlamad.
Liidriks ei saa juht, kes pole oma väljaütlemistes siiras. Me usume vaistlikult ikka neid, kes on ärilised eesmärgid ka iseendale südameasjaks võtnud.
Peepu iseloomustab lause ?kui ma midagi tahan, siis teen selle ise teoks?. Ta ei jää ettevõtjana ootama ja vaatama, kuidas turg tema äri mõjutab.
Ta teeb endale ise turu. Esmalt seab eesmärgid ja loob tooted. Siis otsib ja ka leiab kliendid, kes neid tooteid tahavad.
Autor: Endrik Randoja
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?